• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pulldownmenu aan een tabel koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wromdeh

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2010
Hoi,

Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik zal mijn best doen.
Voor de zekerheid heb ik een voorbeeld bestand erbij gedaan.

Ik wil graag een pulldownmenu koppelen aan een tabel met waardes. In het pulldownmenu staan de 1e waardes van de tabel. Als ik dus het pulldownmenu verander van nummer, moet er gerekend worden met de waardes die bij dat nummer in de tabel horen.

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.

Bijlagen

Hoi,

Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik zal mijn best doen.
Voor de zekerheid heb ik een voorbeeld bestand erbij gedaan.

Ik wil graag een pulldownmenu koppelen aan een tabel met waardes. In het pulldownmenu staan de 1e waardes van de tabel. Als ik dus het pulldownmenu verander van nummer, moet er gerekend worden met de waardes die bij dat nummer in de tabel horen.

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.
Kan je er een excel 2003 bestandje van maken denk dat ik je dan wel kan helpen

Sorry is toch wat te ingewikkeld voor mij.
Denk dat dit met codes te maken heeft met If C12=B14 etc. naja kweet et ook niet precies
Wat ik wel weet is dat andere mensen je zeker kunnen helpen dus succes

Ik denk zo:

op de plek van 'a' zet je: =ALS($C12=44;D7*D15*$A$5*$B$12;"a")

op de plek van 'b' zet je: =ALS($C12=44;E7*F15*$A$5*$B$12;"b")

op de plek van 'c' zet je: =ALS($C12=44;F7*H15*$A$5*$B$12;"c")

Groet, Ed

Alvast bedankt Ed!

Hiermee ben ik al een eind geholpen, alleen nu zit ik nog met het volgende probleem.
Als de pulldown op 43 staat, dan blijft er 'a' staan, terwijl hier ook een uitgerekende waarde moet komen. Als ik de pulldown op 44 zet, klopt het verder volledig.

a: =ALS($C12=43;D14*D8;D15*D8)

b: =ALS($C12=43;F14*E8;F15*E8)

c: =ALS($C12=43;H14*F8;H15*F8)

Laatst bewerkt:
You're welcome.

Probeer je zelf nog even te doorgronden hoe je het de volgende keer zelf kunt oplossen?
Dus met: =Als( C12=43 ; dan gebeurt dit ; en anders gebeurt dat)
(Klik rechtsonder nog even 'opgelost' aan)

Succes, Ed

Heb de 'tabel' idd zelf verder afgemaakt om de formule te snappen, en kwam toen een volgend probleem tegen, en heb dus weer een nieuwe vraag gesteld ...

Maar igg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan