• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punt bij mn collega wordt komma bij mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexander24

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Hallo,

Een collega heeft een database gemaakt, waarin onder andere coordinaten staan. Dit in de trand van 36.5887,459.852 Hierin is de komma een spatie en worden de coordinaten gewoon met de . key van het numpad ingevoerd. Zodra ik dit bestand van hem open via intranet en hetzelfde doe, blijft het bij mij een komma i.p.v. een punt. Ik neem aan dat dit met de instellingen te maken heeft, maar waar en hoe kan ik dit in orde maken zodat hij bij het openen gewoon punten ziet i.p.v. komma's. Beetje lastig uitgelegd misschien, maar ik hoop dat jullie het probleem herkennen en er een oplossing voor hebben. Alvast bedankt!

Alexander

toetsenbord instellingen wel gelijk??kijk bij configuratie scherm,land instelling

Extra->Opties->Internationaal->Scheidingsteken van systeem gebruiken
en instellen zoals je wilt.

Mvg

Piet

Via configuratiescherm>Datum, tijd en landinstellingen>de notatie van getallen, datums en tijden wijzigen> Tab Landinstellingen>Aanpassen>Tab Getallen
kun je aangeven dat je i.p.v. een komma een punt wilt.
Succes.
Rudi.

Dank voor de reacties allemaal, het probleem is opgelost volgens de tips van r.wissink.

Groet,
Alexander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan