• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punt in plaats van komma gebruiken in google sheets.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Berichten
501
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik het punt als komma kan gebruiken in Google sheets, ik heb geen numeriek klavier...
Ik zou dit zo willen zodanig dat ik de "shift lock" kan laten aanstaan en direct het punt kan gebruiken in plaats van de shift komma.
 
Ik zou nog minder informatie geven. Mijn Belgisch is niet zo goed dus maar wat vragen;

- Een klavier is een toetsenbord?
- Merk en type van waarschijnlijk een laptop?
- shift lock = Caps lock?

Waarom wil je alles met HOOFDLETTERS invoeren.?
 
Volgens mij is je Vlaams toch beter dan je denkt VenA. Onze zuiderbuur heeft 'klavier' kennelijk overgenomen uit het Frans. Doen ze wel vaker daar. Zelf vind ik dentist -> tandist, voor tandarts, wel een leuke. Andersom gebeurt dat minder. De meeste Walen eten liever hun schoen dan ook maar een woord Nederlands te spreken.

Maar goed on topic: in google spreadsheets worden getallen en bedragen ingevoerd met een decimale punt in plaats van een komma, die op sommige toetsenborden kennelijk 'boven' de komma zit. Bedragen kun je wellicht in een aparte kolom zonder punt invoeren en met een formule delen door 100.
 
@Thx Lupot

Pas gewoon autocorrectie toe in de Excel-opties: .(punt) vervangen door , (komma)
 
Je kan even met de taalinstelling spelen In het Nederlands moet je een decimaal getal met een , invoeren In het Engels met een .

Knipsel.PNG
 
Krijg je het vraagteken met de shift aan?
 
Zoals door @Cobbe is omschreven, maar is wel resoluut voor alle vraagtekens in je bestand.

Opties > Autocorrectie: het vraagteken vervangen door komma.
 
Zoals door @Cobbe is omschreven, maar is wel resoluut voor alle vraagtekens in je bestand.

Opties > Autocorrectie: het vraagteken vervangen door komma.

Is inderdaad zo, maar in dit bestand zullen er anders geen vraagtekens gebruikt worden, dus niet erg.
 
Is inderdaad zo, maar in dit bestand zullen er anders geen vraagtekens gebruikt worden, dus niet erg.

Stel nu vast dat het niet voor het betreffende bestand is maar dat het voor ieder bestand dat ik maak in Excel zo is...
 
Zet dit in ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.AutoCorrect.DeleteReplacement What:="?"
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
Application.AutoCorrect.AddReplacement What:="?", Replacement:=","
End Sub
 
Zet dit in ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.AutoCorrect.DeleteReplacement What:="?"
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
Application.AutoCorrect.AddReplacement What:="?", Replacement:=","
End Sub

Waar vind ik ThisWorkbook om die code in te geven?
 
ALT-F11 --> Linksboven scherm - ThisWorkbook dubbelklikken -->code plakken.

Bestand opslaan als .xlsm
 
De vraag gaat toch over Google sheets? Daarin bestaat de optie Autocorrectie niet althans niet kunnen vinden. (wel in Google Docs)

VBA gaat al helemaal niet werken in Google sheets.
 
De vraag gaat toch over Google sheets? Daarin bestaat de optie Autocorrectie niet althans niet kunnen vinden. (wel in Google Docs)

VBA gaat al helemaal niet werken in Google sheets.

Klopt, dus mijn probleem blijft voorlopig hetzelfde, ik kijk eens of ik het kan oplossen met de landeninstelling zoals VenA eerder voorstelde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan