• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punt in plaats van komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne45

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Ik heb in visual basic een invoerveld gemaakt waar een decimaal getal moet worden ingevoerd. Om getallen achter de komma in te voeren kan echter geen gebruik worden gemaakt van de . op het nummerieke gedeelte van het toetsenbord. Wie weet hoe ik dit kan aanpassen? Ik ben hier al een tijdje naar op zoek. Het is erg lastig om hier steeds een komma te moeten ingeven. Ik ben benieuwd naar de oplossing!

Anne45,
Ik vermoed dat e.e.a. met de landinstellingen te maken heeft. Vba maakt gebruik van het Amerikaanse notatie-systeem. Van daar. Je kunt die wel onder landinstellingen aanpassen maar dat is voor je overige programma's niet de bedoeling. Denk ik.

Inderdaad. Ook al heb je de nederlandse versie van office/excel dan nog moet je in VBA de amerikaanse/engelse formules en getalnotatie gebruiken. Dat nederlands is alleen maar de buitenste schil van excel. Hier is geen oplossing voor lijkt me, gewoon de punt gebruiken die naast je , zit die naast de m is. Het lijkt me toch ook niet dat je in VBA zo vaak een . nodig hebt?
Als je gebruik maakt van een inputbox waar je ook een . moet gebruiken ipv een , dan kan je altijd nog gebruik maken van de functie replace om daar komma's om te zetten in punten.

Bedankt voor deze reactie(s). Ik zal dan maar proberen om iets te maken met replace, lijkt me een goede oplossing.

is het al opgelost??

Als je nog steeds met het probleem(pje) zit

als je nu naar configuratiescherm - landinstellingen gaat
dan kan je daar bij "aanpassen" je punt en of komma kiezen waar jij wil ;)
wel eff het gehele getal nakijken
dus BV komma voor decimalen
en punt voor cijfergroepering

maar dat werk dan wel door in alle programma's
maar in nederland willen we toch een komma voor decimalen :cool:

Bijlagen

• getal.jpg
    getal.jpg
    61,9 KB · Weergaven: 103
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug