• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punt, komma en datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woffels

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Goedendag allen,

Ik heb een probleempje.

Ik heb een excelsheet met VBA code gemaakt die in verschillende landen gebruikt wordt.

Hier loop ik tegen twee problemen aan:

- Datum/tijd. De datum tijd notatie kan verschillend zijn. Bestaat er een mogelijkheid dat mijn sheet zich automatisch aanpast aan de in Windows geldende settings qua datum en tijd. Ik gebruik namelijk de datum en tijd voor het genereren van een uniek certificaat nummer. Dit loopt helemaal mis als de sheet in China gebruikt wordt.
- Punt en komma. Eigenlijk hetzelfde verhaal. De sheet is opgesteld met de komma zoals 9,35, maar in China en bv Amerika wordt de punt gebruikt. Is het mogelijk om met één en dezelfde sheet toch op alle continenten te kunnen werken? Het gaat ook om de toets die onder de 3 op het numerieke toetsenbord zit, in China wordt dat een punt en bij ons een komma. Ik wil er naar streven dat het numeriek toetsenbord overal gebruikt kan blijven worden.

De tip van Ginger werkt perfect. Door de instructie zoals Year(Now) te gebruiken, ben je niet afhankelijk van de regionale settings van zowel Windows als Excel.

Code:
Private Sub R_CommandButton_CreateSerial_Click()
Range("R_Year").Value = Year(Now)
Range("R_Month").Value = Month(Now)
Range("R_Day").Value = Day(Now)
Range("R_Hour").Value = Hour(Now)
Range("R_Minute").Value = Minute(Now)
Range("R_Seconds").Value = Second(Now)
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan