• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

punt na het zesde cijfer

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter59

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

Hoe kan ik bewerkstelligen dat ik in een cijfercombinatie via cel eigenschappen een punt na het 6de cijfer krijg?

Mvg
Peter

Volgens mij kan dat niet. Zodra je ergens een punt invoegt in het nummerformaat, krijg je punten om de 3 cijfers.

Alternatieven (getal in A1):
delen zodat je 6 cijfers voor de komma krijgt =A1/10^(LENGTE(A1)-6)
tekst: =LINKS(A1;6)&"."&RECHTS(A1;LENGTE(A1)-6)

Hallo MarcelBeug

Dank voor je input.

Je formule =LINKS(A1;6)&"."&RECHTS(A1;LENGTE(A1)-6) komt het best tot zijn recht maar ik ben helaas onvolledig geweest.
In de desbetreffende kolom kan ook tekst voorkomen dus is het daar niet de bedoeling dat er een punt wordt geplaatst.
Ik weet niet of dat op de e.o.a. manier op te lossen is? Zie voorbeeld.

Nogmaals dank.

Mvg
Peter

Bijlagen

Ja, dat kan.
En tevens heb ik bij nader inzien nog een beter alternatief voor de LINKS/RECHTS variant:
=VERVANGEN(A1;7;0;".")
Die vervangt 0 posities in tekst A1 vanaf positie 7 door een punt.

Voor je aanvullende vraag weet ik niet of (a) het hele veld een getal moet zijn, of (b) alleen de eerste 6 (of 7?) posities, dus 2 alternatieven:
(a) =ALS(ISGETAL(A1);VERVANGEN(A1;7;0;".");A1)
(b) =ALS(ISGETAL(--LINKS(A1;6));VERVANGEN(A1;7;0;".");A1)

Hallo Marcel

Het is gelukt waarvoor dank.
Alle formules werken maar deze =ALS(ISGETAL(A1);VERVANGEN(A1;7;0;".");A1) is het geworden.
Tevens weer van alles geleerd waaronder de functie VERVANGEN. Hier had ik nog nooit van gehoord laat staan gebruikt.

Nogmaals hartelijke dank.

Mvg
Peter

Graag gedaan.
Eerlijk gezegd denk ik zelf ook niet zo snel aan de functie VERVANGEN, vandaar dat ik er pas later mee kwam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan