• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

punt toevoegen aan een curve

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry, mijn vraag was niet echt duidelijk :p Ik heb mijn bericht te snel geschreven en niet overlezen.

Dus voor het vak chemie moet ik alle waarden van een practicum op excel zetten en een grafiek maken. Er zijn ongeveer 10 waarden. Het punt X moet ik aan duiden op de grafiek. Ik weet de y-waarde maar niet de x-waarde maar die kan je dus afleiden op de grafiek.

hopelijk is mijn vraag nu duidelijk

mvg

julien

interpoleren

Ik denk dat je gewoon moet interpoleren.
Als ik interpoleer naar A of E, dan kom ik op 82,2
Als ik interpoleer naar %T, dan kom ik op 82,9
Het verschil heeft denk ik met afronding te maken.

Ik kom tot dezelfde resultaten als Piet, in het bestand zit een link naar de site waar ik de aanpak hiervoor gevonden heb.

Bijlagen

Hoi Julien,
Ik heb naar je grafieken zitten kijken, en ik begrijp dat deze waarden gebaseerd zijn op proefnemingen. Ik kan niet inschatten hoe nauwkeurig de waarden zijn. maar ik heb er trendlijnen in laten maken door Excel, en dan lijkt de ene lijn redelijk lineair. De andere heeft een exponentieel karakter.
Uitgaande van deze aannames, zou de je tussenliggende waarden kunnen berekenen zoals in mijn voorbeeld.
Bekijk bijlage practicum(1)(1).xls
groeten, Romé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan