Opgelost punt tussen cijfers verwijderen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

emily705151

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2023
Berichten
5
hallo,

ik moet een punt tussen cijfers kunnen verwijderen adhv vervangen door.
voorbeeld: 1.975 -> 1975

1699787482957.png

wat moet ik intypen bij vervangen door zodat de punt weg gaat? Ik geraak er niet aan uit.

bedankt alvast
 
Geef in de eigenschappen van de cel aan dat het een getal is zonder duizendtal- en decimaal scheiding.
 
Sorry ik ben vergeten aangeven dat dit in Word is, niet in Excel. Ik heb dus een tekst waarin sommige jaartallen met een punt tussen de cijfers staat en ik moet dus via vervangen door die punt tussen de cijfers verwijderen.
 
Je hebt het goed aangegeven, ik las er alleen overheen ;)
 
In Word weet ik dat helaas niet.
Maar er komt hier vast nog wel iemand kijken die dat wel weet.
 
ah oké, maar wat vul ik nu in bij vervangen door om die punt te verwijderen?
Zoals ik al zei: niets. Je wilt de punt immers vervangen door "niets", dus laat Vervangen door leeg.
 
Sorry, dat komt ervan als je iets roept zonder het te testen :mad:
 
Je vraag staat op Opgelost, dus ik neem aan dat je er uit bent, ondanks de minder bruikbare voorbeelden. Dus wat was dan voor jou de oplossing?
 
In het zoekveld van de afbeelding lijkt de punt op een komma.
Je hoeft geen ^# formule in te vullen, ik weet niet wat dat is.

Als je een spatie typt dan wordt punt een spatie.
Als je niets intypt dan verdwijnt de punt.
 
In afwachting van de oplossing die emily gebruikt, hier mijn oplossing:
Punt vervangen Word.png

Dat bestaat dus uit deze string in het Zoekveld: <([0-9]*).([0-9]*)>
En in het Vervangveld: \1\2.

Enige uitleg wellicht handig:
  • met < > geef je het begin en het eind van de zoekstring aan
  • met ( ) maak je zoekgroepen aan; in dit geval twee groepen die zijn gescheiden door een punt
  • met [ ] geef je aan op welke tekens je wilt zoeken; in dit geval alle voorkomende cijfers
  • met * geef je aan dat er meerdere zoektekens in een groep kunnen zijn.
Hier (([0-9]*).([0-9]*)) staat dus: zoek een groep van één of meer cijfers gevolgd door een punt, gevolgd door een nieuwe groep van één of meer cijfers.

In het Vervangen vak staat een simpelere code, die de in het Zoekveld gedefinieerde groepen terugzet. Zoals ik net heb uitgelegd heb ik in het zoekveld twee groepen gedefinieerd. Elke groep wil je terugzien in het resultaat (daarom helpt het niet als je het Vervangen veld leeg laat, Peter ;)) en die vraag je dus terug met \1\2. Waarbij de getallen wel duidelijk zijn :).

Vergeet niet het vinkje <Jokertekens gebruiken> aan te zetten, want anders werkt het niet.
 
Je hoeft geen ^# formule in te vullen, ik weet niet wat dat is.
Dan heb je nog nooit op Speciale tekens gezocht, want daarmee geef je aan dat je op cijfers zoekt. Jouw oplossing gaat overigens niet werken... Heb je 'm zelf al eens uitgeprobeerd?
 
Oh ja, nu werkt het wel. Kende ^ niet maar met ^#. verdwijnen dus de cijfers voor de punt én de punt.
 
En daarom werkt die methode niet. Die van mij dus wél.... Ik stel aan TS voor, tenzij hij een betere heeft, om het daar bij te laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan