• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punt veranderen in komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhampie

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Ik heb een CSV bestand ingelezen en hiervan de diverse kolommen bijgewerkt, maar nu blijkt dat bij het getal géén komma staat, maar een punt. Hierdoor kan ik het getal niet bewerken (lees importeren in een andere software-omgeving) waardoor het getal niet wordt ingelezen met 2 decimalen. (dit heb ik absoluut nodig voor ons kassa systeem).
Ik weet nu achteraf dat ik dit CSV bestand vooraf had kunnen bewerken en weet nu dat ik daar rekening mee kan houden, maar ik heb inmiddels het Excel sheet klaar met ongeveer 1000 regels met 8 kolommen dus ik heb géén zin om deze bewerking opnieuw te doen. (of alle bedragen overtypen)
Wie heeft voor mij een antwoord of bewerking/Macro

Hampie:shocked:

Je kan de formule Substitute (in NL: Vervangen?) gebruiken. Geef dan als oude text "." op en als nieuwe text ",". Alle punten worden dan door een komma vervangen.

Ik doe iets niet goed!

Beste Edi, ik heb het geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

Ik selecteer de kolom, gebruik de formule vervangen, vul als oude text "." in, daarna als nieuwe text ",", maar krijg dan een #waarde te zien. Doe ik iets verkeerds?

Je kan de formule Substitute (in NL: Vervangen?) gebruiken. Geef dan als oude text "." op en als nieuwe text ",". Alle punten worden dan door een komma vervangen.

Als ik het goed begrijp, staan er een hoop punten (.) in één Excel sheet die komma's (,) moeten worden?

Probeer het dan eens met [Ctrl] + [F], kies voor Vervangen en vul bij Zoeken naar de . in en bij Vervangen door de , .

Ik heb een CSV bestand ingelezen en hiervan de diverse kolommen bijgewerkt, maar nu blijkt dat bij het getal géén komma staat, maar een punt. Hierdoor kan ik het getal niet bewerken (lees importeren in een andere software-omgeving) waardoor het getal niet wordt ingelezen met 2 decimalen. (dit heb ik absoluut nodig voor ons kassa systeem).
Ik weet nu achteraf dat ik dit CSV bestand vooraf had kunnen bewerken en weet nu dat ik daar rekening mee kan houden, maar ik heb inmiddels het Excel sheet klaar met ongeveer 1000 regels met 8 kolommen dus ik heb géén zin om deze bewerking opnieuw te doen. (of alle bedragen overtypen)
Wie heeft voor mij een antwoord of bewerking/Macro

Hampie:shocked:

Volgens mij is het heel simpel:

Selecteer de kolom met de bedragen en kies menu: Bewerken > Vervangen
en dan de punt door de komma ..... ????

Iets anders is, dat een CSV-bestand dat geïmporteert wordt opgemaakt dient te worden met: óf de komma, óf de puntkomma als scheidingsteken. Is dat een komma dan heb je dus een probleem.
Dit hangt af van het programma waarin het csv-bestand moet worden geïmporteerd

Als ik het goed begrijp, staan er een hoop punten (.) in één Excel sheet die komma's (,) moeten worden?

Probeer het dan eens met [Ctrl] + [F], kies voor Vervangen en vul bij Zoeken naar de . in en bij Vervangen door de , .

Wat dom van mij, dat ik daar niet aan heb gedacht!

Anyway Thnks!

Kan je de vraag dan nog even op opgelost zetten aub?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan