Opgelost Punt word komma in textbox na berekening

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Schipper1994

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2021
Ik wil in vba een berekening verwerken.
zolang ik zelf de getallen invoer en dit met een punt ipv een komma dan rekent hij goed (VBA rekent enkel met punten)
nu zie je dat de uitkomst WEL met een komma word genoteerd waardoor er nadien een andere berekening niet meer klopt omdat VBA dus niet kan rekenen met komma's.

kan deze automatisch een punt worden zonder dat je dit zelf moet typen.
Deze vakken met de automatische berekeningen zijn namelijk geblokkeerd dus je kan er NIETS aan aanpassen.

in bijlage een voorbeeldje.

Klik op de commandbutton op het form op te starten.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Zo bijvoorbeeld:

Bijlagen

oh ik had dit geprobeerd (maar fout uiteraard)
ik had die replace verkeerd staan..
Super ik ga ermee aan de slag.

Je kan er ook nog voor zorgen dat er alleen maar cijfers en een komma ingetikt kunnen worden, waarbij dan de komma automatisch wordt vervangen door een punt.

in mijn bestand verwerk ik die code, ik krijg nu wel overal een punt maar de textbox waar die uiteindelijk in terecht komt geeft niets weer na de komma
ook niet als ik
format doe naar #.##
iets wat ik over het hoofd zie? Dat per ongelijk mijn textbox afrond ofzo bij de eigenschappen?

In het voorbeeld bestand werkt het wel.

Daar kan ik niks over zeggen zonder dat bestand te zien.
Heb je wel de wijziging ook gedaan voor die laatste tekstbox?

zucht. ik dacht dat het opgelost was maar het is niet zo.
ik gebruik deze code.
Elk getal staat in Punt ingegeven voor te berekenen.

Code:
txb_totaal = Val(txb_totaal1) + Val(txb_totaal2) + Val(txb_totaal3) + Val(txb_totaal4) + Val(txb_totaal5) + Val(txb_totaal6) + Val(txb_totaal7) + Val(txb_totaal8) + Val(txb_totaal9) + Val(txb_totaal10) + Val(txb_totaal11) + Val(txb_totaal12) + Val(txb_totaal13) + Val(txb_totaal14) + Val(txb_totaal15)

ik denk het gevonden te hebben. Blijkbaar moet het op een bepaald moment gebeuren dat die zich omzet naar Punt. dus moest het op de juiste plek staan.

SNB,

Ik ben en blijf een groentje..
Jij maakt altijd alles zo moeilijk :eek:😂🤣
Ik steek er veel tijd en moeite in. Ik maak een programma perfect maar niet te moeilijk haha.

maar toch bedankt.. :D
tis gelukt op de andere manier.
merciitjes. :D
ik moest wel die code er 2x inzetten om de juiste uitkomst te bekomen.. (raar maar waar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan