• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Punten en komma's, ik krijg er een punthoofd van.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevercat

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Ik heb in 2 werkboeken een rekenprobleem doordat mijn collega's regelmatig de komma's en punten verwarren en in de tijden de dubbele punt verwissellen met een enkele punt. Vaak is het op het scherm ook heel lastig te zien dat er hiermee fouten zijn gemaakt en de collega's op het hart drukken dat ze deze fouten niet moeten maken helpt ook niet.

Is er een manier om degene die invoert te dwingen om komma's in getallen en dubbele punten in tijden te gebruiken en hoe ga ik dat aanpakken?

In de bijlage heb ik een werkboek met 2 verschillende werkbladen waarin deze problemen te voorschijn komen bijgevoegd.

Al vast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Ik zou eens kijken bij valideren. Hier kan je aangeven wat er in een cel ingegeven mag worden.

Omdat ik in een goede bui ben:
Hier het voorstel van Paul uitgewerkt.

Bijlagen

Popipipo, bedankt. Ik had nogal weining tijd, daarom was ik nogal kort van stof...

Popipipo, erg bedankt voor het voorbeeld het verhelderd een aantal zaken die gevraagd worden bij het valideren. Samen met dit voorbeeld en de helpfunctie ben ik er helemaal uit:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan