• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

punten en komma's in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

willie76

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Forumleden,

Ik heb al gezien dat ik niet de eerste ben die hiermee loop te stoeien, maar k kan ook nergens op t forum de oplossing voor mn speciefieke probleem vinden.

Als ik in mn userform een decimaal getal wil invullen (zeg 1.2) dan zet ie dat op het spreadsheet weg als tekst ipv getal (1.2, links uitgelijnd)
als ik 1,2 invoer zet ie dat op het spreadsheet wel weg als getal, maar daar schrijft ie dan 1.2 (rechts uitglijnd)

Anagezien volgens mij bijna iedereen het numerieke toetsenbord gebruikt, zou ik graag een . als decimaalscheiding in mn userform willen invullen.
Ik heb inmiddels een userform met bijna 40 textboxen, dus als er een unieke code bestaat waarmee ik alle textboxen in 1x cover zou dat mijn voorkeru hebben boven alle textboxen apart te benoemen.

Alvast bedankt voor de hulp

Willie

Heb je een Format aangegeven? Bijvoorbeeld
Code:
.Cells(rij, kolom) = Format(textbox1.value, "#.00")
Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad en uiteindelijk heb ik 'Format' gewoon weggelaten. Nu pakt ie op numberpath de punt gewoon als komma.
Code:
.Cells(rij, kolom) = textbox1.value

Oke, ik moet dus met de format functie in de weer, maar hoe programmeer ik dat in een keer voor alle textboxen en doe ik dat in "This workbook", of op de datasheet zelf ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan