Na dat ik met hulp van dit forum succesvol een sheet heb gemaakt voor de lokale dart vereniging heeft ook de biljart vereniging mij gevraagd om een sheet voor ze te maken (voor een specifiek toernooi)
bij biljarten kan je op 3 manieren punten krijgen:
winnen 2 punten
remise 1 punt
1 bonus punt als je je eigen gemiddelde gehaald heb.
Bonus punt is me gelukt =ALS(H2>G2;"1";"")
Winnen is helaas niet gelukt =ALS(J2<W2;"0";"2") want bij gelijkspel(remise) geeft deze nu ook 2 punten en dat is niet de bedoeling
ook als de wedstrijd nog niet gespeeld is 0% tegen 0% geeft hij 2 punten. dit is ook lastig voor eventuele tussen standen van nog niet gespeeld moet dus 0 punten zijn
met gelijkspel (remise) eigelijk het zelfde probleem als de wedstrijd nog niet gespeeld is geeft ie ook 1 punt =ALS(J2=W2;"1";"0")
Kan en wil iemand mij hierbij helpen?
Bekijk bijlage biljartenhelp.xlsx
bij biljarten kan je op 3 manieren punten krijgen:
winnen 2 punten
remise 1 punt
1 bonus punt als je je eigen gemiddelde gehaald heb.
Bonus punt is me gelukt =ALS(H2>G2;"1";"")
Winnen is helaas niet gelukt =ALS(J2<W2;"0";"2") want bij gelijkspel(remise) geeft deze nu ook 2 punten en dat is niet de bedoeling
ook als de wedstrijd nog niet gespeeld is 0% tegen 0% geeft hij 2 punten. dit is ook lastig voor eventuele tussen standen van nog niet gespeeld moet dus 0 punten zijn
met gelijkspel (remise) eigelijk het zelfde probleem als de wedstrijd nog niet gespeeld is geeft ie ook 1 punt =ALS(J2=W2;"1";"0")
Kan en wil iemand mij hierbij helpen?
Bekijk bijlage biljartenhelp.xlsx