• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Puntengrafiek maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoudj44

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
Ik heb 3 personen, A, B en C die een spelletje spelen. A haalt de scores 2,4,0 en 8, B haalt de scores 1,3,5,0. C tenslotte haalt 0, 2 en 4. Ik wil een punten grafiek maken met de namen a,b,c op de horizontale as en daarboven de punten van hun respectiefelijke scores. Hoe doe ik dat? Ik kan niet vinden hoe dat ook al weer moet. Bij voorbaat dank natuurlijk.

Bedankt voor je antwoord. Ik kan echter bij aanbevolen grafieken geen een vinden die het beoogde resultaat levert. Welke moet ik dus kiezen?

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou deze kiezen, zie bijlage.

Bijlagen

Met de hand

Bedankt voor jullie antwoorden. Als bijlage een plaatje van wat ik bedoel. Ik denk dat het via lijndiagram moet en dan de lijnen weghalen. Weet iemand dat?
Groeten en dank, Paul

Bijlagen

Zoiets:
Grafiekje.png

z7qTXXcHjdQrbxOU1t6FSYT2JZmTW3p5a0BagfDRGIYJhLTuRpw sGquVOhKxM8Tnqbdb0tHOZIDMNEYhgmEgL8D9ok3A0TDsKsAAAAAElFTkSuQmCC

Is met wat handige verwijzingen en indirects wel te maken.

Ik heb het als volgt opgelost:
Ik selecteer de cellen waarvan ik een grafiek wil maken
Via Invoegen, Grafieken kies ik de lijngrafiek met markeringspunten (geen gewone lijngrafiek want dan hou je niks over)
Klik rechts op een lijn en dan kies ik voor Gegevens opmaken en dan via het emmertje rechts kiezen voor Lijn Geen. En dat dan voor iedere lijn.
Dit is wel erg omslachtig en bewerkelijk maar ik weet niet hoe het handiger of sneller kan.
Ik dacht dat in eerdere versies van Excel zo'n punten grafiek in één keer kon, maar nu zie ik dat niet (meer?).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan