• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

puntkomma's schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Ik schrijf met het write statement in Excel-VBA een csv file. Standaard worden daarbij tussen de velden komma's gezet.
Weet iemand of je ook puntkomma's weg kunt laten schrijven?
Vast mijn dank/
Anne

Door het bestand of een deel daarvan op te slaan als csv-bestand.

Code:
Activeworkbook.saveas "C:\test.scv",xlCSVMSDOS

Hartelijk dank voor jullie reacties. Maar ik schrijf vanuit een excel-bestand en de daarbijhorende VBA-macro met het write statement een ander csv bestand. Ik zit dus niet in dat csv bestand, zodat ik het niet als active workbook kan opslaan. Ik kan het geschreven bestand na het schrijven en afsluiten wel openen en het dan als csv bestand opnieuw opslaan maar dat is een omslachtige route. Ik vroeg me af of er niet een instelling of commando is waardoor je bij het schrijven direct de puntkomma als delimiter kan gebruiken.
mvg
Anne

Gezien het gebrek aan reacties neem ik aan dat zo'n oplossing niet bestaat. Ik heb intussen bedacht dat ik dan het best eerst een nieuw xls bestand kan maken en invullen, en dat daarna als csv opslaan.

Een alternatieve oplossing is om wel direct een csv-bestand te schrijven, maar niet als losse velden. Per regel kan je één tekstregel wegschrijven met een tekst waarin de veldwaarden en puntkomma's etc allemaal zijn opgenomen. Het is wat extra programmeerwerk, maar verder wel een flexibele oplossing.

Laatst bewerkt:
Anne,

Je zou ook middels de write routine, die je mogelijk al hebt, cel voor cel kunnen wegschrijven.
Maak per rij een string en voeg tussen de celwaarden je scheidingsteken naar keuze toe.
Wellicht moet je dan wel naar een TXT bestand schrijven, maar dat laat zich eenvouidig omzetten naar een CSV naam.

Op die manier omzeil je de noodzaak als CSV bestand op te slaanm zoals anderen suggereerden. Dat verandert immers ook de status van je actieve werkboek!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan