Pup.Optional

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Beste Helpmijers

Als ik Mawarebyte laat zoeken vindt hij steeds de volgende meldingen:
PUP.Optional.Nextlive.A

Hoe kom ik daar steeds aan en hoe kan ik dit voorkomen?
Windows 7 Ultimate
Virusscanner: Microsoft Security Essentials.

Vr Groet Mammoth

PUP.Optiinal

Bedank voor je reactie Spocky
heb je via malwarebytes ook het laten verwijderen
Ja natuurlijk heb ik die weggepoetst.
Nu had ik er 7
Maar soms over de 100.

kun je het recenste logfile van malwarebyes is laten zien aan ons,zo kunnen we zien waar die infectie zit

kun je het recenste logfile van malwarebyes is laten zien aan ons,zo kunnen we zien waar die infectie zit
Heb ze gevonden

Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Databaseversie: v2013.12.28.04

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 11.0.9600.16476
Gebruiker :: GEBRUIK-3LMML0A [administrator]

28-12-2013 11:16:38
mbam-log-2013-12-28 (11-16-38).txt

Scan type: Snelle scan
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 241917
Verstreken tijd: 6 minuut/minuten, 21 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 1
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\newnext.me\nengine.dll (PUP.Optional.NextLive.A) -> Zal worden verwijderd tijdens het herstarten.

Registersleutels gedetecteerd: 0

Registerwaarden gedetecteerd: 1
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run|NextLive (PUP.Optional.NextLive.A) -> Data: C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe "C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\newnext.me\nengine.dll",EntryPoint -m l -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Registerdata gedetecteerd: 0

Mappen gedetecteerd: 2
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\newnext.me (PUP.Optional.NextLive.A) -> Zal worden verwijderd tijdens het herstarten.
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\newnext.me\cache (PUP.Optional.NextLive.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Bestanden gedetecteerd: 3
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\newnext.me\nengine.dll (PUP.Optional.NextLive.A) -> Zal worden verwijderd tijdens het herstarten.
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\newnext.me\nengine.cookie (PUP.Optional.NextLive.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\newnext.me\cache\spark.bin (PUP.Optional.NextLive.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

(einde)

we gaan het volgende doen, we gaan alles handmatig verwijderen wat er in die map bevind dus in die appdata/ roaming map want Is een verborgen map. Probeer eens de volgende manier om er rechtstreeks te komen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %appdata%
daarna zoek je naar die bewuste map newnext.me en verwijder je ze en klaar is kees ;)

Laatst bewerkt:
daarna maak je vuilbak leeg en laat je malwarebytes weer is een keer erover gaan en zie wat het resultaat is oke?

we gaan het volgende doen, we gaan alles handmatig verwijderen wat er in die map bevind dus in die appdata/ roaming map want Is een verborgen map. Probeer eens de volgende manier om er rechtstreeks te komen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %appdata%
daarna zoek je naar die bewuste map newnext.me en verwijder je ze en klaar is kees ;)

Staat dus niet meer in de Roaming.
Was al verwijdert.
Ik neem aan dat ik niet de hele map van Roaming moet verwijderen.

Helaas moet ik nu weg
Hartelijk dank voor je hulp. En een goed jaarwisseling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan