Push bericht van webpagina naar VB 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

vbuitvinder

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2012
Berichten
24
Ik ben een programma aan het schrijven dat een pushbericht moet ontvangen van een (php?) webpagina.
Ik heb het al geprobeerd met een MySQL database, maar dat geeft 2 problemen:
- Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een verbinding te maken met de server :rolleyes:
- Dan moet het programma bijna elke seconde refreshen, wat voor een hoop internetverkeer zorgt

Het is gewoon de bedoeling dat als je een bepaalde (php?) pagina bezoekt het programma gelijk een melding krijgt.
Heeft iemand een goed idee?

Alvast bedankt!
 
Het is echt verwarrend om te begrijpen wat je nu wil. Een push message wordt je gestuurd en dan moet je programma er mee om kunnen gaan. Je programma hoeft in dat geval alleen maar te kunnen luisteren.

Nu is dat in de praktijk wel iets ingewikkelder maar dat is de basis. Als je alleen een bericht op wilt halen op een site als er een bericht is kan dat ook wel, maar dan moet je alsnog (via bijvoorbeeld javascript) lokaal een ontvanger opzetten. Als je met VB een aparte client bouwt ben je in principe helemaal vrij in het opzetten van je communicatie.

Nu noem je een heleboel dingen die eigenlijk niet veel met elkaar te maken hebben en wordt het niet duidelijk hoe het mechanisme echt moet gaan werken. Er zijn werkelijk honderden manieren/tecnieken die je toe zou kunnen passen op de situatie.
 
Ten eerste is mijn late reactie vanwege het feit dat ik niet kon reageren omdat ik (per ongeluk) mijn nieuwe emailadres niet geactiveerd had.

Het programma moet inderdaad alleen maar luisteren. Ik vroeg me af of iemand een manier weet om een bericht op te halen (vanaf een locatie waar een webpagina iets kan plaatsen), maar dan alleen als er daadwerkelijk iets is gepost op deze locatie.
Ik heb geen idee met welke code ik dat zou moeten ophalen vanuit VB 2010 en welke (en watvoor) locatie gebruik ik dan.

Ik hoop hiermee genoeg info te hebben gegeven, maar als er nog meer nog is laat dan een reactie achter.
 
Hoi,

Persoonlijk zou ik een thread gebruiken die om de zoveel seconden (5 seconden is bijvoorbeeld vaak meer dan snel genoeg) een webpagina checkt die leeg is als er niks aan de hand is, maar waar iets in staat als er wel een bericht is.
Wat je zelf al zegt: Het genereert meer internet verkeer. Een lege webpagina opvragen is volgens mij niet echt veel vergeleken met de aanvragen die je computer sowieso al per seconde moet behandelen (kijk maar eens in wireshark als je niks op internet aan het doen bent).

Verder hangt het ook een beetje af van de benodigde veiligheid. Als het bijvoorbeeld alleen een bericht is "Er is mail binnen", dan kan ik me voorstellen dat het niet heel veilig moet, maar als de inhoud van de mail (alleen een voorbeeld) er ook in staat, zal je toch moeten zorgen dat het een veilige verbinding is (kan misschien ook door het bericht op de webpagina door de server te laten encrypten en door de client weer te laten decrypten).

Verder is het mogelijk om met sockets naar een bepaalde poort op de computer te luisteren, maar dan moet de router van de gebruiker wel de goede poort doorsturen naar het goede interne ip-adres en de server moet dan het publieke ip-adres van de gebruiker hebben. Ik weet niet hoe je kan regelen dat de server naar een bepaald ip-adres (en bepaalde poort) een specifiek bericht stuurt. Misschien kan dat met ASP.NET, dat zou je zelf moeten uitzoeken.

Ik heb zelf nooit met sockets gewerkt, dus als je dat wil doen, zal iemand anders je verder moeten helpen (als je het zelf niet lukt om uit te vogelen) :D

Succes! :thumb:
MartinJM
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik toch ga voor de thread ga. Kan iemand mij de VB 2010 code geven om een webpagina uit te lezen.
Over de beveiliging; de informatie is niet echt privé, en ik ga er van uit dat mijn webhost wel zorgt dat niemand de broncode kan aanpassen.:p

Alvast bedankt voor alle hulp!
 
Hoi,

Das redelijk simpel:
[CPP]Dim WebC As New System.Net.WebClient
Dim WebpaginaInhoud As String = WebC.DownloadString("www.jouwwebadres.com")[/CPP]

MartinJM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan