putty

Status
Niet open voor verdere reacties.

tolga15

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
hallo, ik kan niks schrijven bij putty als dat zwarte scherm komt, wie kan me helpen?

ben je wel ingelogd op de server waar je op wilt komen?

EDIT: En als er komt te staan of je wilt inloggen en dan doe je bijvoorbeeld root > Enter
Dan moet je gewoon je wachtwoord intypen want het hoort dat er dan niks komt te staan maar je typt wel.

Laatst bewerkt:
moet je eerst een account aanmaken of hoe zit dat nou

als ik dat zwarte scherm krijg dan wacht je 30 seconden ongeveer en dan zegt hij dit:
Network error: Connection timed out

Laatst bewerkt door een moderator:
waarvoor wil je putty precies gebruiken ??? Heb je een server ofzo waar je wil inloggen???

Misschien eerst ff uitleggen wat putty is:
Met putty kan je op een server inloggen. Als je thuis bijv. een servertje hebt gemaakt waar debian opdraait. Kan je via putty verbinding laten maken met die computer (server) en kan je gewoon vanaf een computer waar je putty op hebt, de server bedienen. En hoef je niet perse op server computer te zitten. Voor een thuisservertje is dit niet erg, maar als er een groot bedrijf is is het wel handig als je ook op afstand kan inloggen op de server..

Maaarrrr ALS je op een server wil inloggen. Moet je eerst een account hebben op die server. Dat kan je vragen of iemand een account voor je wil maken of de inloggegevens aan je wil geven.

Als je putty dan opent moet je het ip adres van de server invoeren. en dan op 'open' klikken
Dan komt er te staan username. en wchtwoord.
En als je dat allebei correct invoert zou die op de server moeten kunnen inloggen

En dat netwerk error, connection time out betekent dat het adres niet goed is, geen verbinding, de server staat uit of de server bestaat niet.

Laatst bewerkt:
ik probeer een irc-server te openen en er staat aangegeven dat ik putty moet gebruiken maar ik weet niet hoe hoe moet ik dan een account aanvragen?

PuTTY is een Telnet en SSH client (in beginsel) hiermee kun je dus een telnet of een ssh verbinding op zetten naar een andere server.

Op die server (machine) zul je een gebruikersnaam en wachtwoord moeten hebben om in te loggen. Daarna kan je via putty verbinding maken en handelingen op die machine verrichten.

ik weet niet in welke handleiding jij hebt gelezen om PuTTY voor IRC te gebruiken, maar zonder die handleiding te zien is het bijna onmogelijk om uit bovenstaande discussie iets zinnigs te halen waarmee je geholpen kan worden.

Nu vermoed ik dat men jou via putty een beveiligde ssh tunnel naar de irc server wil laten opzetten zodat je secure kan aanloggen maar dat is een gokje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan