PXE-E61 foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

X Force

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2007
hey ik heb mn pc zelf gebouwd en zit met een probleem bij het opstarten.:confused: hij geeft een foutmelding PXE-E61 media *dinges* fout.:eek: ik ontkoppelde mijn harde schijf zoals hij vroeg en probeerde opnieuw. het werkte nog steeds niet. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?:(

Het zou wel eens kunnen dat de boot-volgorde en boot-instellingen in de bios niet goed staan.

Wanneer je nog een besturingssysteem moet installeren, zet dan in je bios bij de boot-volgorde de cdrom als 1e en de harddisk als 2e.

Daarnaast even boot on lan op disabled zetten.

Probeer het nu nog eens

boot on board LAN is disabled. wat doe ik met boot to network?

nu krijg ik de melding *no bootable divice*

dEvice*:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens een andere schijf, indien aanwezig.

Heb je een SATA of IDE schijf? bij de eerste dien je in de bios de controller ervoor op IDE modus te zetten, bij de tweede deze als master jumperen en aan het eind van de kabel hangen.

Is de cd/dvdrom goed aangesloten?

Hij kan nergens van booten en kiest dan voor een networkboot.

Ok, even alles checken nu:

- er staat nog GEEN besturingssysteem op je pc
- de bootvolgorde in de bios staat op cdrom->harddisk
- je probeert Windows XP te installeren
- je het een sata schijf

Klopt dat allemaal??

mrmusic: dat klopt hij is splinternieuw met niks erop. de boot klopt ook de volgorde ook en het is een SATA schijf.

Probeer eens een andere schijf, indien aanwezig.

Heb je een SATA of IDE schijf? bij de eerste dien je in de bios de controller ervoor op IDE modus te zetten, bij de tweede deze als master jumperen en aan het eind van de kabel hangen.

Is de cd/dvdrom goed aangesloten?

Hij kan nergens van booten en kiest dan voor een networkboot.

Doe dan bovenstaande maar even...

Start hij dan wel op van de XP cd die dan als eerste moet staan in de bios of via het biosbootmenu geselecteerd?:confused:

het werkt echt bedankt jongens :D super dat ik zo snel geholpen werd :thumb: tot een volgende keer (hopelijk geen probleem :p) thx !:)

En hoe en wat heb je dan gedaan?
Is handig te vermelden voor andere met hetzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan