pxe-e61: media test failure check cable

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Ik heb gisteren een laptop over kunnen nemen. Een MSI VR-630.
Ik dacht laat ik hem gelijk maar even goed schoonmaken. Dus ik doe de "Recover Disc" in de cd-rom etc. Ik bedacht me bij 1% en heb geannuleerd wat wellicht niet slim was. Ik krijg inmiddels bij opstarten dus de foutmelding:

For Realtek RTL8111B/8111C Gigabit Ethernet Controller v2.18
pxe-e61:media test failure check cable
pxe-M0F: Exiting PXE ROM.
Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key

Heb natuurlijk zelf al gezocht maar kon geen oplossingen vinden. Qua bootvolgorde in Bios staat de cd-rom als eerst, dan HDD en als laatst Network:Realtek Bo. Volgordes geprobeerd te veranderen en/of uit te schakelen maar hielp niet. Bios resetten hielp ook niet.

Wat kan ik nog meer proberen?

Heb inmiddels Vista opnieuw geprobeerd te installeren maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen. Vista cd is bootable.

Help?

de boot cd of de cd lezer van de laptop kan kapot zijn

probeer het is met een andere boot able cd als dat niet werkt
probeer het met een externe usb cd speler
ik hoop dat het dan wel werkt

Ik heb een recovery cd van Compaq geprobeerd (niet dat het een compaq is maargoed)

Daar krijg ik de volgende melding bij:

Starting Windows 98
Microsoft RAMDrive version 3.06 virtual disc c:
Disc size: 3,072k
Sector size: 512 bytes
Allocation unit: 2 sectors
Directory entries: 64

ATAPI IDE CD-ROM devise driver version V 1.23A

ERROR: Unable to detect ATAPI IDE CD-ROM drive
ATAPI IDE CD-ROM device driver not loaded.

MODE prepare code page function completed

MODE select code page function completed
Device driver not found: 'IDECD001'.
No valid CDROM device drivers selected
A:\>

Uiteindelijk kom ik dus bij DOS uit. Maar als ik het goed begrijp word de cd-rom wel gelezen oid?

Ik heb een recovery cd van Compaq geprobeerd (niet dat het een compaq is maargoed)

Daar krijg ik de volgende melding bij:

Starting Windows 98
Microsoft RAMDrive version 3.06 virtual disc c:
Disc size: 3,072k
Sector size: 512 bytes
Allocation unit: 2 sectors
Directory entries: 64

ATAPI IDE CD-ROM devise driver version V 1.23A

ERROR: Unable to detect ATAPI IDE CD-ROM drive
ATAPI IDE CD-ROM device driver not loaded.

MODE prepare code page function completed

MODE select code page function completed
Device driver not found: 'IDECD001'.
No valid CDROM device drivers selected
A:\>

Uiteindelijk kom ik dus bij DOS uit. Maar als ik het goed begrijp word de cd-rom wel gelezen oid?

nee hij ziet de speler niet ik denk dat de cd speler kapot is
die kan je meestal wel vervangen
vandaar ook probeer het met een externe usb cd speler en start de cd daar me op als hij het wel doet dan is het vrijwel zeker dat de cdrom speler kapot is

het kan ook zo zijn dat de cdrom speler niet goed is aangesloten aan het moederbord

Laatst bewerkt:
nee hij ziet de speler niet ik denk dat de cd speler kapot is
die kan je meestal wel vervangen
vandaar ook probeer het met een externe usb cd speler en start de cd daar me op als hij het wel doet dan is het vrijwel zeker dat de cdrom speler kapot is

het kan ook zo zijn dat de cdrom speler niet goed is aangesloten aan het moederbord

Oke, dan ga ik even rondkijken waar ik een externe usb speler kan lenen.
Maargoed, stel dat hij het dan wel doet, dan moet ik dus de cd-speler laten vervangen?
En als het ook niet werkt met de externe, wat dan?

Oke, dan ga ik even rondkijken waar ik een externe usb speler kan lenen.
Maargoed, stel dat hij het dan wel doet, dan moet ik dus de cd-speler laten vervangen?
En als het ook niet werkt met de externe, wat dan?

de externe usb speler zal duidelijk maken dat er niks miss is met de bios

als hij geen problemen ondervind met een externe usb cdrom lezer moet je de interne cdrom speler er uit halen en deze in een andere pc of laptop testen
als deze dezelfde problemen ondervind dan is cdrom speler kapot

als dit alle maal niet gebeurt is er iets mis met de bios of de kabel naar het moederbord toe
je moet dan de kabels checken of daar meschien iets mis mee is

als dat alle maal niet helpt
meschien kan een bios flash/update het probleem oplossen maar doe dit pass op het allerlaatst dit kan namelijk je computer hele maal naar de KL**** helpen als het mis gaat!

Laatst bewerkt:
de externe usb speler zal duidelijk maken dat er niks miss is met de bios

als hij geen problemen ondervind met een externe usb cdrom lezer moet je de interne cdrom speler er uit halen en deze in een andere pc of laptop testen
als deze dezelfde problemen ondervind dan is cdrom speler kapot

als dit alle maal niet gebeurt is er iets mis met de bios of de kabel naar het moederbord toe
je moet dan de kabels checken of daar meschien iets mis mee is

als dat alle maal niet helpt
meschien kan een bios flash/update het probleem oplossen maar doe dit pass op het allerlaatst dit kan namelijk je computer hele maal naar de KL**** helpen als het mis gaat!

Maar wat ik me opeens bedenk... Toen ik de MSI recovery cd erin deed om alles goed op te schonen deed de cd-rom het wel! Kon gewoon gebruik maken van het programma dus.. Pas toen ik annuleerde werkte het niet meer. Lijkt me sterk dat de recovery cd de cd-rom gesloopt heeft toch?

Maar wat ik me opeens bedenk... Toen ik de MSI recovery cd erin deed om alles goed op te schonen deed de cd-rom het wel! Kon gewoon gebruik maken van het programma dus.. Pas toen ik annuleerde werkte het niet meer. Lijkt me sterk dat de recovery cd de cd-rom gesloopt heeft toch?

eerst testen dan weet je zeker wat het probleem is als je elke keer iets bedenkt kom je er nooit achter

wat ik zij zal uiteindelijk ook softwarematig het probleem oplossen

Heb nog eens in de bios gekeken. Kan alleen booten vanaf cd, hd en network.
USB boot is helaas dus geen optie.
Ik schroef hem open, kijken of de kabels daarin kloppen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan