Pxe-e61

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jay018

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Ik weet niet of ik mijn vraag hier moet posten, maar goed. Ik heb een aantal weken geleden een probleem gehad dat mn pc vastliep. Dus met de aan/uitknop de pc uitgeschakeld en toen weer opgestart. Wat bleek ik kreeg een scherm te zien met de tekst over je fast ehternet controller. Media test failure, check cable PXE-E61. Er was dus een probleem met mn hardware. Had ff mn SATA-kabel op mn moederbord verwisseld naar een andere poort, dus van SATA-0 naar SATA-1 gedaan. Toen startte mn pc weer normaal op. Nu heb ik precies weer hetzelfde probleem gehad, heb m toen weer van SATA-1 naar SATA-0 gedaan en doet het nu weer uitstekend. Mar wie vertelt me dat ik niet over 2/3 weken weer precies hetzelfde probleem krijg. Kan moeilijk elke keer om de zoveel weken mn kabel elke keer in andere poort pluggen! Weet iemand mss wat er nou precies met mn pc aan de hand is?

MVG, Jay

hai,

aan die melding die je krijgt begrijp ik dat je pc vanaf het netwerk wil opstarten. wat je moet doen als je weer die fout krijgt, in je bios kijken of je HDD in de boot menu staat.

Ik heb toen al bij de eerste keer in het bootmenu gekeken maar bij de SATA 0-poort was toen helemaal niets te zien. Wel mn DVD-player enzo, maar niet HD

No srry het is een PB pc. Maar waarom zou dat ding nu opeens van een netwerk willen opstarten? Ik bedoel dat zou die dan toch de hele tijd moeten doen of ik moet iets veranderd hebben maar dat is niet volgens mijn weten gebeurt.

Hoi !

Al een nieuwe Sata-kabel geprobeerd ?

Doordat je HDD niet gezien wordt krijg je die foutmelding; PC zoek dan naar andere opstart-mogelijkheden.

Greetz,

Harry.

Maar dan zou mn pc toch altijd al van mn netwerk moeten opstarten en naar mijn weten heb ik ook nooit iets veranderd. En volgens mij ligt het niet aan mn SATA kabel want hij doet het nu ook gewoon.

Hoi !

Tja, of je het leuk vindt of niet: of kabel of HDD is de oorzaak.

Zie ook de link uit m'n eerste post.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan