python

• Onderwerp starter Onderwerp starter yanik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yanik

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Is er hier iemand die python kent? Ik wil graag de volledige taal leren en indien mogelijk de laatste versie. Kun je mij vertellen hoe je die geleerd hebt en welke boeken je gebruikt heb? Of welke tutorials? Ik wil alles verzamelen om de volledige taal te leren, het liefst de laatste versie.
In andere woorden, hoe heb je de volledige taal geleerd, want ik wil niet slechts een stukje leren.

Laatst bewerkt:
Niemand leert ooit de volledige taal echt (mijn persoonlijke mening). Zelfs de mensen die de taal geschreven / bedacht hebben kennen niet alle subtiliteiten.

Bij Python heb je bovendien het probleem van de versies. Nagenoeg alle commerciële / publieke toepassingen gebruiken 2.x (meestal 2.7 tegenwoordig). De "laatste" versie is de 3.x reeks. Die wordt echter nog nauwelijks werkelijk gebruikt "in het wild".

Uiteindelijk leer je toch stukje bij beetje. Het moeilijkste van python is de data types onder de knie krijgen. Deze zijn echt enorm krachtig, maar soms moeilijk om je gedachten achter de logica te krijgen. Boeken heb ik bijvoorbeeld "dive into python", maar dat gaat uit van een redelijk uitgebreide ervaring in programmeren en om Python "erbij te doen". Ook een beetje afhankelijk van welke je talen e.d. je eventueel al kent.

Ik heb dive op python 3. Is dit een gd boek voor beginners? Welk boek moet ik na of voor dit boek hebben?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dat is dus afhankelijk van welke andere ervaring je eventueel hebt. Kun je al veel doen in andere talen? is dit je eerste taal? waar ga je het voor gebruiken? etc.

Boeken helpen je om bepaalde concepten te begrijpen en geven voorbeelden van toepassingen. op een gegeven moment moet je ook wat gaan doen.

Overigens zijn er ook sites / documenten die je meer praktisch kunnen helpen. Zo hebben mensen rond de Rapsberry Pi een cursus python voor beginners en kinderen opgezet. Erg leuk en onderhoudend.

Dat is dus afhankelijk van welke andere ervaring je eventueel hebt. Kun je al veel doen in andere talen? is dit je eerste taal? waar ga je het voor gebruiken? etc.

Boeken helpen je om bepaalde concepten te begrijpen en geven voorbeelden van toepassingen. op een gegeven moment moet je ook wat gaan doen.

Overigens zijn er ook sites / documenten die je meer praktisch kunnen helpen. Zo hebben mensen rond de Rapsberry Pi een cursus python voor beginners en kinderen opgezet. Erg leuk en onderhoudend.
bedankt voor je antwoord wampier, laatste vraag: Behandelt het boek dive into python 3 de laatste versie vanm python of een verouderde versie?

Ik lees net dat er een nieuwe versie van Python uit is. Voor mensen die deze versie kennen, willen jullie mij alsjeblieft vertellen hoe ik het volledig kan leren? Tutorials en boeken die ik nodig heb om het volledig te leren? Ik wil binnen 2 a 1,5 maanden beginnen met leren. Help mij asljeblieft.

Zie ook:

http://wiki.python.org/moin/Python2orPython3

en een deel van dat dilemma heb ik al in mijn eerste antwoord gegeven:

Bij Python heb je bovendien het probleem van de versies. Nagenoeg alle commerciële / publieke toepassingen gebruiken 2.x (meestal 2.7 tegenwoordig). De "laatste" versie is de 3.x reeks. Die wordt echter nog nauwelijks werkelijk gebruikt "in het wild".

Wat wil je ermee? Als je van plan bent zwaar te leunen op voorbeelden / aanpassen bestaande software kun je eigenlijk niets met 3.x. Alle bestaande voorbeelden en software zijn namelijk 2.x. Je hebt ook nog steeds niet vermeld of je ervaring hebt met andere talen.

Zie ook:

http://wiki.python.org/moin/Python2orPython3

en een deel van dat dilemma heb ik al in mijn eerste antwoord gegeven:

Wat wil je ermee? Als je van plan bent zwaar te leunen op voorbeelden / aanpassen bestaande software kun je eigenlijk niets met 3.x. Alle bestaande voorbeelden en software zijn namelijk 2.x. Je hebt ook nog steeds niet vermeld of je ervaring hebt met andere talen.
Ik heb vrijwel g1 ervaring

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan