Q6600 Overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Treamos

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Berichten
47
Ik heb een nieuwe pc met een asus-P5n-E SLI/PB moederbord, Intel Q6600. Ik zou het beestje graag iets willen opvoeren, maar ik heb geen idee hoe dat moet.

Het enige wat ik vaak hoor, als je niet weet hoe, niet doen. Maar ik wil het juist leren. Iemand die mij kan helpen?
 
90% van de huidige software kunnen nog niet het optimale van de deze processor gebruiken laat staan het uiterste,, waarom zul je iets goed nu gaan versnellen als het toch niet word gebruikt???
Kunt het altijd proberen (mee spelen) want een nieuwe q6600 kost maar 185 euro en het moederbord zal ook maar +- 125 euries zijn.

Het is voor de geen probleem om snellere processors te maken, ze kunnen zelfs een snelheid maken die 3 maal sneller is dan de huidige snelste processor.
Het grote probleem is dat ze gekoeld moeten worden en compact moeten blijven. (en betaalbaar)
Tot op heden branden die race plaatjes binnen een 10 seconden door.

Ik weet niet of zo'n quadcore goed te overclocken is en hoever , ik heb me daar nog niet in verdiept om de simpele reden dat ik er zelf nog geen 1 hebt en het me ook nog niet nodig lijkt maar als ik het zou doen zou de eerste gedachte zijn om er een vloeistof koeler in te plaatsen.
En niemand wilt een pc of laptop waar je een kruiwagen voor de koeling nodig hebt.
 
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het totaal zinloos om zo'n processor over te clocken. Het is inderdaad zoals Whisper al zegt. Een groot gedeelte wordt nu al niet gebruikt. Verder verkort je de levensduur van je hardware op zo'n manier.
Verspilde moeite !
En wil je het echt leren zou je dan niet een oude PC hier voor nemen i.p.v. je nieuwe?
Als de boel fout gaat dan zit je.
 
Laatst bewerkt:
De reden dat ik wilde overklokken was omat het goede hardware is, maar heel traag systeem, heb nu verholpen, dus overklokken niet meer nodig.
 
K heb ook net een nieuwe PC ook een q6600, nog nooit iets overgeclocked. maar is me toch gelukt. FSB 333 Multiplier 9 en 1op1 ram/fsb niet geklooit met vcores oid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan