Q6600 plaatsen, help aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Occisus

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Berichten
81
Hallo allemaal,

Ik heb net me nieuwe pc onderdelen binnen maar ik heb wat problemen met de Q6600.
Er zitten namelijk geen pins meer op :(
Wanneer ik de processor juist plaats en dat ijzeren dingetje omlaag duw om vervolgens het hendeltje omlaag te duwen gaat erg moeilijk. En blijkbaar worden de pins op me moederbord dan op de gele stipjes op me Q6600 ingedrukt.

Ik wilde graag weten of dit normaal was. Ik moet namelijk veel kracht zetten om het hendeltje naar beneden te krijgen. Zoveel zelfs dat ik het even hier check.

Laat me aub zsm weten.

Mvg,

Occisus
 
Asus Maximus Formula

Ik had net even in het processor boekje gekeken, en daar stond ook gewoon in dat het moest zoals ik het deed.
Ben alleen bang dat ik het breek xD
 
Laatst bewerkt:
Er ziten 2 gaatje in je cpu. Die komen overeen met 2 uitsteekseltjes in je socket. Je kunt de cpu er dus maar op 1 manier inleggen. Het laatste stukje gaat idd best stroef, maar als je de cpu goed hebt liggen, kan er niets misgaan.

Wel raar dat je geen pins meer op je cpu hebt ;) Nee hoor, intel is na socket 478 overgestapt op LGA. Omdat veel hobbybobs kans zagen de pootjes van hun cpu af te breken/buigen heeft intel het principe andersom gedraaid. De pootjes zitten nu in de socket. Wel even dat zwarte beschermkapje verwijderen, anders gaat het niet goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan