Q6600 te warm ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JON44S

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
hoi ik heb een Q6600 standaard 2400 Mhz op 2800 Mhz draaien
gewoon als hij een tijdje opstaat word hij ongeveer 43°
na een tijdje gamen word hij iets meer dan 60°
is dit te warm en zou ik een nieuwe koeling moeten aanschaffen ?
ik heb ook het idee om hem op 3000Mhz te laten draaien heb ik dan nieuwe koeling nodig ?
Grtz Jonas

Ten eerste: welke koeling zit er nu op, de standaard koeler die meegeleverd werd?

Als je gaat overclocken moet je dat sowieso niet doen met de standaard koeler, ik raad je aan om een goede koeler te kopen voor je processor zoals de Scythe Mugen, als je dat nog niet had gedaan dan.

En ja, het is te warm.

Hoi,
In principe is de cpu dus te warm.
Als je zwaar wilt overclocken, kun je het beste nog waterkoeling gaan gebruiken.:D

ja da standaart koeler,
dus ik moet een nieuwe aanschaffen :p
liefst zou ik een koeler willen waarvoor ik mijn moederbord niet moet uit de kast halen
( al het een hele goede koeling is miss wel, kan denkik geen probleem zijn want ik heb mn pc zelf gebouwd :d )

Uhm, sorry hoor. Maar 60 graden op full load met een stock koeler is nog erg netjes hoor. Zeker met deze overklok. Mocht je je zorgen maken: als hij constant niet boven de 70 uit komt loopt het prima. Een aantal pieken riching de 80 kan een CPU makkelijk hebben.

Mocht je hoger willen klokken kun je zoals in vorige reacties al wordt aangegeven op voorhand al een nieuwe koeler gaan halen.

En persoonlijk denk ik niet dat een leek (hetzij licht gevorderd, dat weet ik niet precies:rolleyes:) zomaar op waterkoeling zit te wachten. Nu heb ik het zelf al een aantal keer gedaan maar toch. Ik denk wel dat je zonder hulp met zweethandjes bijna water over je dure hardware laat lopen, dat lijkt me geen fijn idee.

Laatst bewerkt:
Uhm, sorry hoor. Maar 60 graden op full load met een stock koeler is nog erg netjes hoor. Zeker met deze overklok. Mocht je je zorgen maken: als hij constant niet boven de 70 uit komt loopt het prima. Een aantal pieken riching de 80 kan een CPU makkelijk hebben.

mijn idee :p

ja en als je het heel erg wilt kun je ook gelijk stikstof gebruiken..
maar euhh verbeter je airflow en zet er n dikke zalman op met een grote fan en een grotere massieve heatsink.. en dan ben je al een heel end lijkt me.. succes :thumb:

Dillondarko, wat je zegt klopt sowieso. Maar iets wat je blijkbaar niet weet: hoe koeler de processor is, hoe langer ie mee zal gaan. Het is dus zaak om die processor rond de 40/50 graden te houden al wil je dat ie lang mee zal gaan.
En vraag maar aan menig persoon hier; overclocken met de standaard koeler is niet zo slim...

Edit: Intel stelt de max recommended temperature voor de Q6600 (beide steppings B3 en G0) vast op 65 respectievelijk 70 graden.
Uitschieters naar de 80 gaan je processor dus frituren!

Laatst bewerkt:
Maar iets wat je blijkbaar niet weet: hoe koeler de processor is, hoe langer ie mee zal gaan. Het is dus zaak om die processor rond de 40/50 graden te houden al wil je dat ie lang mee zal gaan.

Hoe koeler, hoe groter de levensduur, dat klopt. Het was meer mijn bedoeling het maximum aan te geven mocht hij/zij verder willen overclocken.

En vraag maar aan menig persoon hier; overclocken met de standaard koeler is niet zo slim...

Lees me nou niet direct de les, als je een 2e keer mijn post gelezen hebt staat dat er toch echt duidelijk in (niet direct, maar wel met hetzelfde oogpunt).

Intel stelt de max recommended temperature voor de Q6600 (beide steppings B3 en G0) vast op 65 respectievelijk 70 graden.
Uitschieters naar de 80 gaan je processor dus frituren!
De meest brakke chip in je PC is al bestand tegen 130 graden, dus heb je zeker met als uitschieters onder de 80 graden een prima marge. Intel zegt wel meer, maar hun processors hebben (zelfs bij mij) ook flink eens op de donder gehad en ze draaiden prima. Eerlijk gezegd weet ik niet waar je die wijsheid dus vandaan haalt.

mijn idee :p

ja en als je het heel erg wilt kun je ook gelijk stikstof gebruiken..

Dit vind ik een vrij nutteloze reactie. TS vraagt of het te warm is op het ogenblik, nee. Maar mocht hij/zij verder willen overclocken is het wel al aan te raden een nieuwe koeler te monteren. En dus hoef je niet meteen met waterkoeling en stikstof aan te komen, lijkt me.

Laatst bewerkt:
Over deze http://www.alternate.nl/html/produc...-1045069/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Processor las ik een review die me wel intresseerde:
Heb deze in mijn Antec 300 zitten met een Asus EAH4870X2 Tri-Fan (die erg veel warmte afgeeft), 2 harde schijven, 4Gb RAM en een Q6600 (G0) op 3,2Ghz die idle 20graden is en tijdens Crysis niet boven de 30 komt, full load word ie 40+. Heb 2 fans die naar binnen blazen (voorkant) en 3 die naar buiten blazen (boven, achter, zijkant), koelt erg goed, beter dan wat ik hier lees. :P Zeker het geld 100% waard!! (denk dat je hiermee de 4Ghz wel haalt voor de OCers onderons (nog niet geprobeerd!))
maar dan wat verder:
Een zeer goede koeler. Q6600 op 2.4 GHz blijft idle op 38 en stressed op zo'n 54 graden. Wat geluid betreft, gewoon smartfan in bios inschakelen, dan is ie zeker weten stil. Vijf sterren!

mijn vraag is nu Scythe Mugen 2 SCMG-2000 Of Arctic-Cooling Freezer 7 Pro

ik wil gewoon mijn Q6600 van temeratuur laag houden, en overclocken tot 3,0 Ghz

Dat zijn beide zeer goede koelers met nagenoeg dezelfde resultaten. Ga gewoon op je gevoel af.

En... voor de Scythe is het nodig je moederbord volledig uit te bouwen, voor de Arctic niet.

Dit vind ik een vrij nutteloze reactie. TS vraagt of het te warm is op het ogenblik, nee. Maar mocht hij/zij verder willen overclocken is het wel al aan te raden een nieuwe koeler te monteren. En dus hoef je niet meteen met waterkoeling en stikstof aan te komen, lijkt me.

ja en dit is niet nutteloos want dit is precies wat ik met die opmerking wilde zeggen.. :confused:
verder lezen ;)

Dan lijkt het me dat je dat iets beter had kunnen formuleren. Lees je eigen posts maar eens, misschien wordt het dan duidelijk. ;)

@mrmusic: Is die Scythe zo geweldig groot dan? Daar heb ik niet op gelet namelijk.:o

Nu ik inderdaad een pic bekijk waar deze koeler in een systeem is gemonteerd, wat is dat een joekel zeg.:cool:

LEZEN!! voor je commentaar geeft !!

Dan lijkt het me dat je dat iets beter had kunnen formuleren. Lees je eigen posts maar eens, misschien wordt het dan duidelijk. ;)

hier heb ik zon hekel aan :eek:

de zin over stikstof was sarcastisch bedoeld en iemand van de basisschool snapt dat zelfs..
Daarbij is het zeeeeeeer nutteloos om slap gezever te posten over de comments van een ander: richt je op de vraag..

Zo moeilijk staat het er niet.. maar als je je hoofd uit je **** haalt dan mag je je commentaar daar meteen ook stoppen..:evil:
:p

@MADtm,

Jij mag ook even lezen en naar de datum kijken. Het heeft geen zin om te reageren in een topic van ruim een half jaar oud. Daarbij het commentaar wat je geeft is niet wenselijk op Helpmij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan