Q8200 of Athlon 6000+ (3,1ghz)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
ik heb hier twee computers beide nog met xp. Ik wil een computer als gebruikscomputer inrichten en daarop muziek rippen en converteren, foto's bewerken met photoshop cs 4, met office werken, surfen, mailen, chatten, soms skype met geluid en beeld.

Op de gebruikscomputer komt Windows 7 premium 32 bits, de tweede computer blijft xp en wordt gebruikt om via de stereo versterker naar muziek te luisteren en af en toe een videobestand te bekijken op tv, een soort van mediacenter dus.

Nu heeft pc 1 een asus moederbordje met een Athlon 6000+, de dunne uitvoering die 45 nM is en op 2 maal 3,1 Ghz draait. Als is deze een beknopte benchmark laat draaien kom ik tot de volgende cijfers:

cpu 74592
fpu 97203
mmx 56778
transfer 1927 Mbyte/s

De andere pc heeft ook een Asus bordje maar dan met een 775 socket en de Intel Q8200 erop, die op 4 maal 2,33 GHz draait. Deze geeft met dezelfde test de volgende cijfers:

cpu 112754 (bijna 2 keer hoger dan de amd)
fpu 72295 (stuk lager dan de amd)
mmx 42912 (stuk lager dan de amd)
transfer 3823 Mbyte/s ( heel stuk hoger dan de amd)

Wat is raadzaam om als gebruikscomputer in te richten met windows 7 ? Er komen dan 1 ssd schijfje in en 2 sata schijven van 1 TB, 4 gb 800 mhz geheugen (waarvan maar 3 gb gebruikt gaat worden bij 32 bit) en een gt220 videokaart. De voeding is van de Amd pc een Asus met 20 A op de 12 Volt lijn en op de Pentium een Coolemaster met 18 A op de 12 volt lijn.

Goedemorgen,

Ik zou de intel als gebruikscomputer en de amd dus om film te kijken aangezien de intel gezien de benchmark beter presteert .

Ik ga met Modag mee, zou de Intel voor de gebruikscomputer doen. De Q8200 is gewoon beter ondanks de lagere kloksnelheid. Het is een Quad core processor, daarin zit onder andere de winst. (4x2,33GHz)

Als je films ga streamen (vooral 1080p) zou ik de intel daarvoor gebruiken en op de ander gewoon een licht besturingssysteem laten draaien (misschien Ubuntu?:cool:). Alhoewel CS5 of 4 ook best zwaar is kan je misschien beter de AMD als HTPC doen als deze dat trekt.

En natuurlijk naar de videokaarten kijken en misschien omwisselen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan