QDI moederboard en snelheid processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muisje74

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2004
Ik heb een nieuw moederboard, processor en intern geheugen gekocht.

Mijn moederboard is een QDI k7vm400m-6al
Mijn processor is een AMD Athlon 2600 + (Barton)

Nu stond in mijn bios de fsb op 100, ik kon dit in de bios niet veranderen, moest een jumper verzetten op mijn moederboard. Dit heb ik verzet naar 166 om zo mijn juiste snelheid van processor te krijgen. Alleen dan start windows dus niet meer op. Ik krijg het windows home scherm wel te zien, maar daarna reboot ie en start het weer opnieuw.

Hij moet die snelheid aankunnen, want heb alles bij elkaar gekocht. Moet ik nog iets anders verzetten op het moederboard?

Als je windows xp gebruikt dan denk ik dat dit een te grote verandering is voor xp.

Dit kun je proberen door het weer naar 100 te zetten en dan kijken of het wel wil opstarten.

ja hij staat weer op 100, maar nu is mijn snelheid weer 1,15 terwijl ik 1,9 moet hebben, want dat is de processorsnelheid..........

Ik heb niet voor niks 159 euro voor die processor betaald.

Maar nu vertel je nog niet of je xp gebruikt
Zo ja heb jij xp er op gezet toen je snelheid nog op 100 stond of toen het op 166 stond.
Als je het bij 100 hebt gedaan dan zul je waarschijnlijk xp er opnieuw moeten opzetten en dan als je de snelheid op 166 hebt gezet.

Ja, ik heb xp er allang opzitten. Dat was toen ik zelfs nog 800 mhz draaide en een pc 133 had...........oud systeem dus.

Maar het moet toch niet zo zijn, dat ik Windows weer opnieuw moet installeren? Dat zou ik wel vreemd vinden, die AMD is een AMD Athlon XP....dus toch al goed geschikt voor XP?

Als er een nieuw moederbord en processor geplaatst wordt is het zeker verstandig Windows opnieuw te installeren.;)
Met Windows 98(se) kon je het nog wel gokken, maar met de nieuwere Windows versie's niet meer.

Een nieuw moederbord, en dus meestal ook een nieuwe processor, is een grote hardware verandering.
Dit is zo groot, dat de "oude" installatie onstabiel wordt en in sommige gevallen niet meer op kan starten.:(

Dit ondanks dat je hardware goed om kan gaan met Windows Xp.

Toen ik alles geplaatst had, waren we wel lang bezig om windows geheel aan te passen aan de nieuwe processor en moederboard enzo.
Maar denk je dat als ik eerst de jumper verzet en er dan Windows opnieuw opzet, hij het dan wel doet?

Ja, je zal windows er echt opnieuw op moeten zetten na de verandering die jij gedaan hebt, het is opzich al een wonder dat windows draait met de foute jumper instelling.
Dus jumper goedzetten, harddisk leegmaken en windows opnieuw erop.

Moet ik echt formateren????? :( Dan ben ik weer alles kwijt..........ik kan toch gewoon Windows erover heen zetten?

Formatteren...ja dat zou ik wel doen. Over windows heen installeren, hoe wil jij dat doen als je er niet bij kunt komen als je op 166 draait.
Heb je een brander...ja....dan zet je alles wat jij niet kwijt wil toch even op een cd.

En neem nu van mij aan dat een installatie er over heen niet de beste oplossing is.

Gelukkig heb ik 2 partities, dus kan veel op de andere partitie zetten.
Maar het is wel zeker dat het te maken heeft met dat ik toen ik windows xp installeerde op mijn oude processor en dat als ik nu de jumper op volledige snelheid zet en windows start niet meer op..........

Niet dat ik dalijk alles formateer en windows er opzet, en hij start weer niet op...........

Muisje,

Er is nog 1 optie, ik lees namelijk dat jij ons niet helemaal vertrouwd, en dat is de pc naar een computerbedrijf brengen. De computer daar helemaal in orde laten brengen en dan een paar (veel) € betalen.

Tuurlijk vertrouw ik jullie wel, maar heb het afgelopen jaar onwijs veel problemen met mijn pc gehad. Vandaar ik nu ook een nieuwe processor, moederboard en intern geheugen heb gekocht om van de problemen af te zijn.
Daarom hoop ik dat het idd ligt aan de eerdere instelling, want dit is dan de 6e format c die ik moet gaan uitvoeren..........vandaar dus dat ik toch een klein beetje zeker moet weten dat het daar aan ligt en dat ik bvb geen kapotte harde schijf heb oid............of mijn moederboard/processor die niet goed is.

Als je nu alle antwoorden nog eens naleest dan komt het probleen volgens ons dus door het volgende.
1 harddisk die al xp erop had staan in een systeem met een 800 mhz proces.
Nu heb jij het gewijzigd naar een hogere proces.
Een ander moederbord en weet ik allemaal wat niet.

Dit is voor XP dus een HELE verandering die je niet zomaar kunt doorvoeren zonder XP er opnieuw op te zetten.

Als je dat niet doet dan kun je er dus nooit achterkomen waar het fout gaat. Of heb jij in die 6 keer formateren al een nieuwe xp er op gezet met deze configuratie. Als dat zo is dan ligt het niet aan XP.
Maar dat heb jij ons dan niet verteld.

Wij reageren op de informatie die wij van jou krijgen, als die informatie niet juist is dan krijg jij ook antwoorden die niet juist zijn.

:)

Nee, met mijn oude systeem heb ik al 6x geformateerd...met deze nog nooit............

Ik had veel problemen met wat ik dus hiervoor had, uitvallende pc etc, geheugen wat kapot was.

Ik zal van het weekend eens proberen met formateren en dan hopen idd dat het dan wel werkt.............en niet dat er iets anders blijkt kapot te zijn...........
keep my fingers crossed.

En voordat je gaat formatteren eerst de jumper even op 166 zetten :)

En ik duim voor je.:thumb:

Hahahaha, ja laat ik dat nou niet vergeten, anders ben ik een beetje dom en blonT..........:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan