Qnap NAS tweede schijf defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Goedemorgen, bij mijn NAS (Qnap TS-210) is de tweede schijf defect. De NAS ziet hem als onherkenbaar.
Ik wil die vervangen, maar moet er precies (merk, type, grootte) schijf weer in gezet worden?

Thanks!

Dat hangt in feite af van welk RAID type je gebruik hebt gemaakt. Aangezien je niet meld dat je NAS is uitgevallen zal het wel om RAID 1 gaan? In dat geval moet een vervangende schijf minimaal dezelfde grootte hebben. Extra ruimte meer dan de 1e schijf zal niet gebruikt kunnen worden. Een zelfde snelheid of hoger is aan te bevelen, maar niet verplicht. Wat merk betreft maakt het normaal gesproken niet uit.

Hoi RogerS, inderdaad RAID1 (mirror). Zitten dus twee keer Seagate Barracuda Green ST2000DL003 2TB in. Ah, dus als ik bijv. een 2TB WD erin zet, dat maakt niet uit maar een 2.5TB dan heb ik gebruik ik die 0.5TB niet. Snap dat, klinkt ook logisch. Dank je.

Oh nog 1x checken, dus een WD WD30EFRX NAS RED [3.5 inch SATA-3 3TB 64MB] en een Seagate Barracuda Green ST2000DL003 [3.5 inch SATA-600 2TB 64MB] kan samen?

Als je een RED hebt, zou ik er ook weer een RED in zetten. Zelf heb ik slechte ervaringen met Seagate schijven.
De Seagate is een stuk trager (green, 5400RPM vs 7200 RMP) en de RED is speciaal voor een NAS of server.

Voor de ondersteunden de schijven, kijk hier even. Zet bij rang even NAS schijven neer (beste ondersteuning!).

@andre, 3 en 4Tb wordt ondersteund.

Dat hangt in feite af van welk RAID type je gebruik hebt gemaakt. Aangezien je niet meld dat je NAS is uitgevallen zal het wel om RAID 1 gaan? In dat geval moet een vervangende schijf minimaal dezelfde grootte hebben. Extra ruimte meer dan de 1e schijf zal niet gebruikt kunnen worden. Een zelfde snelheid of hoger is aan te bevelen, maar niet verplicht. Wat merk betreft maakt het normaal gesproken niet uit.
RogerS schrijft dit al.. .dus waarom zou je dus een duurdere schijf nemen?

kwaliteit, langer garantie, speciaal ontwikkeld om 24/7 aan te staan, wat je bij een NAS normaal gesproken doet.

In het algemeen kunnen deze samen. Specifiek voor de QNap weet ik niet hoe deze er mee om gaat.

Top allemaal voor de antwoorden en weblinkjes! Weet nu wat te doen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan