Qones

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelis9

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Helaas heb ik een vires opgelopen tijdens het downloaden van windows 8.1 en wel Qones of te wel qone8.com hoe kan ik die verwijderen? :evil: Ik heb windows 8 en computer packart bell.
Weet iemand hier raad mee?? Graag advies.cornelis9

off-topic: Wel apart dat diverse personen hier op Helpmij beweren dat ze malware hebben opgelopen (ook OneClick bijv.) met de update van Windows 8 naar 8.1
Ik kan me daar niets bij voorstellen, behalve dat Windows 8.1 dergelijke malware aan het licht brengt, maar dat het al op de pc stond vóór de update.

PS: De meeste hijackers etc. worden door de gebruikers zélf (mee-)geïnstalleerd met 'freeware', waarbij gewoon telkens Volgende wordt geklikt zonder te kijken waar de 'freeware' mee gefinancierd wordt en dus toestemming geven om dergelijke hijackers etc. te installeren.

Tijs.

dnties, kijk dan maar eens op side van windows te schrikt je rot van de problemen ik heb het niet zo meer op windows.cornelis9

Dat weet tijs wel, maar de meeste dingetjes die hij schreef in zijn, lees PS:

De meeste enz enz..... is afkomstig van de man/vrouw die achter de computer zit. Maar dat is ook niet erg. Je probleem moet opgelost worden. :P

Laatst bewerkt:
manamana zegt het duidelijk genoeg: Inderdaad heeft mijn verhaal niets te maken met het oplossen van het probleem, alleen met de suggesties alsof hijackers etc. via de 8.1 update op de computer gekomen zouden zijn (dus afkomstig van/veroorzaakt door Microsoft). Vandaar dat er "off-topic" bij staat.

Overigens hint de link van manamana daar ook al naar: "Wij raden u aan om tijdens het installatie proces van gratis software, zogehete freeware, goed op te letten wat u installeert op uw computer. De Qone8 Browser Hijacker komt gebundeld met gratis software de computer binnen. Het komt er dus op neer dat u hoogst waarschijnlijk zelf de Qone8 startpagina hijacker heeft geïnstalleerd."

De gegeven tips voor verwijdering lijken mij prima om van Qones af te komen. Kudo's voor krolik en manamana daaromtrent. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
download Adwcleaner en scan je pc en voor uit wat het vraagt en laat ons weten of het opgelost is en stuur ook het logfile op aub?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan