qpel omzetten naar divx zonder qpel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tveer

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Hi,
Ik wil een .avi bestand MET qpel omzetten naar een Divxbestand ZONDER qpel. Want nu weigert mijn dvd-speler om het betand af te spelen. Zonder qpel zou dat zeer waarschijnlijk wel gaan.
Er wordt elders verwezen naar VirtualDub waarmee ik dat zou kunnen omzetten, zie
http://www.forum.doom9.nl/viewtopic.php?t=2051&sid=65d89b4963c08908dac15d10fbfc19a0

Hoe ik dat concreet moet doen is me niet duidelijk, te weinig ervaring met VirtualDub.

Dus hoe doe ik dat?
(ik werk nu met VirtualDub versie 1.5.10)

Als je heel per ongeluk Nero op je systeem hebt staan :
heeeeeeeeel simpel houden: Nero Vision Express starten en kiezen voor het maken van een Video Dvd (volgende stap videobestanden toevoegen, hierna nog wat schermen m.b.t. menu's. Dit kun je -als leek- allemaal doorklikken, heeft geen consequenties. De voorlaatste stap is het aangeven of de files naar een DVD of een map op je hdd moeten worden gebrand. Laatste stap is "branden")

Vervolgens wordt je .avi bestand omgebouwd naar de bekende .vob en .ifo files. Dat ombouwen duurt overigens net zolang als dat de uiteindelijke film duurt.

ps. je dient wel over een volledige Nero te beschikken inc. plugins.

Laatst bewerkt:
Hallo Tveer

Als je DVD speler niet in de gebruiksaanwijzing vermeld dat hij ook DivX aan kan hoef je het niet te proberen.

Je hebt nl. een speciale DVD speler nodig om DivX af te kunnen spelen.

Maar geen nood.

Met VSO DivXtoDVD gaat het. Hij maakt van je DivX film een DVD versie. Is gratis.

http://www.vso-software.fr/download.htm

Eric.

opgelost

Beste mensen,
Pasja: ik heb eerst bij Nero gekeken: ik heb wel Nero Express, maar zonder "vision" dus. Ik kreeg het originele filmbestand (daarom) ook niet geaccepteerd bij Nero.
Toen maar het advies van Eric gevolgd. En dat werkt perfect. Heb trouwens een dvd-speler die wel Divx aankan. Maar blijkbaar geen raad weet met qpel.....

Bedankt voor jullie snelle reactie!
T

Klopt wat Nero betreft, vandaar ook mijn vraag / suggestie m.b.t. de volledige versie. Je hebt namelijk een plugin nodig bij Nero (redelijk prijzig!) alvorens Nero het klusje automatisch klaart.

Als het gelukt is met gratis software is het doel ook bereikt en daar gaat het uiteindelijk toch om.

Dr.DivX

Dr.DivX kan eenvoudig dat bestand opnieuw renderen, als je dat wilt.

Moet je even naar advanced settings gaan.

Je kon een demo versie voor 15 dagen downloaden, mocht dat niet meer gaan, dan heb ik hem nog wel voor jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan