qry probleem: Geen oude records tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiSpi

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2015
Hallo,

In een qry staat een veld met Einddatum. Op deze einddatum moet een actie worden uitgevoerd, en wel een maand van te voeren:
Dat heb ik als volgt opgelost in een veld: Waarschuwing: [Einddatum]-31. Dat werkt goed. Maar dan zie ik alles, dus ook van 2007 tot en met heden. Wat ik graag wil is dat ik alleen de gegevens vanaf de huidige datum tot maximaal een jaar geleden zie.

Dat laatste krijg ik naar vele pogingen niet voor elkaar. Wie weet daarvoor een expressie?

Alvast voor de antwoorden.

Wim

Waarschuwing: [Einddatum]-31. Dat werkt goed.
Alleen als alle maanden 31 dagen zijn. En dat is natuurlijk niet zo. Beter gebruik je DateAdd om de correcte datum te berekenen.
De juiste datums zie je door een criterium te gebruiken. Dat wordt dan, op je datumveld:
Code:
>DateSerial(Year(Date())-1;Month(Date());Day(Date()))

Dank je wel.

Het komt mij niet op een dag aan. Twee maanden is ook.
Als ik maar niet meer de records zie van voor 27-11-2014 (vergeleken met vandaag). Daar loop ik mee vast. Of is dat ook met jouw opgegeven criterium opgelost?

Probeer 'm eens uit, zou ik zeggen :). Maar ja, hij kijkt exact naar de datum van een jaar geleden.
En je datum bereken je dus zo:
Code:
Expr2: DateAdd("m";-1;[Datum])

Dank je wel, maar bij deze expressie krijg ik allemaal foutmeldingen.
Verder heb ik een verkeerd uitgangspunt gehanteerd.

Een maand van te voren moet ik een bepaalde actie uitvoeren bij einddatum. Als ik dat gedaan heb (en afvink) kan er geen gegevens van jaren geleden komen te staan. Omdat ik die wel zag, heb ik dus die actie niet uitgevoerd. Kwestie van even nalopen (niet zoveel) en nu heb ik er geen last meer van.
Op zich wel een goede qry dus :)

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb je db niet, dus ik moet voorbeeldjes maken op basis van eigen velden. Ik vermoed dat jouw datumveld anders heet: je het het in je vraag over een veld [Einddatum]. Dan moet je uiteraard die naam nemen. Aan de functie ligt het niet :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan