Quad core Sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijme

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Hoi Helpmijer's

ik heb een tijdje geleden (17 april) een computer gekocht bij mycom

Het is een intel quad core van 2.60 ghz
hier een link naar mijn systeem http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=136750

Voor een quadcore is mijn computer echt heel sloom!!!!
er staat helemaal niet veel op

wie weet hoe ik hem op volle snelheid kan laten draaien ?
of heefd iemand tips om hem sneller te maken ?

is hij sinds het begin zo langzaam of pas sinds kort? als het nog niet zo lang is zou k eens op virussen en zulke dinge scannen ;)

hij is sins het begin al sloom

Nouja sloom? voor een quadcore is hij traag

je kunt hem verglijken met een singel core van 3 ghz

Als het een standaard voor geinstalleerde pc is die je alleen maar hoeft af te make start er vaak onnodig veel zooi op, heb je daar al naar gekeken?

Start ->uitvoeren (leeg vlakje onder in vista) -> msconfig
en dan onder het kopje Opstarten, en probeer zoveel mogelijk wat je niet nodig hebt tijden opstarten uit te zetten (denk aan programma's zoals nero of adobe reader)

ok ga even kijken
Ik ben nu ook een grote opruiming aan het houden

Weet je nog meer tips??

je kan het programma Ccleaner proberen ikzelf vind het een fijn programma en je kan er ook gelijk je Registery mee scannen en repareren, Nog 1 ding voer in windows vista een update uit kijk of je voor alles de nieuwste drivers hebt zoals voor je video kaart.
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt maar misschien kan het helpen je bios te updaten.

ik heb veel ervaring met computers
maar de bios updaten?

ik hoor van mensen dat de update wel is misgaat?

heb jij er ervaring mee?
en hoe meot het?

3GB geheugen moet denk ik genoeg zijn aangezien vista al draait op 1Gb en 2GB aangeraden is.

je kan ook nog proberen het uiterlijk van windows vista er uit te hale zodat het misschien sneller werkt.
Rechtermuisknop op Deze Computer -> eigenschappen
het tabje Geadvanceerde instellingen, daar ziej e als het goed is Prestatie staan met een knopje "instellingen" als je dat opent dan kan je uiterlijk van je windows uitzetten, als je probeert beste prestatie krijg je een windows 98 (classic) uiterlijk maar het kan verschil maken.

Ok bedankt iedereen

ik ga even kijken hoe ik de bios moet updaten

Meer tips zijn altijd welkom
en weet iemand nog of er gevaar is met het updaten van de bios

Ok bedankt iedereen

ik ga even kijken hoe ik de bios moet updaten

Meer tips zijn altijd welkom
en weet iemand nog of er gevaar is met het updaten van de bios

Als je het verkeerd doet kan het fataal aflopen en heb je kans dat je moederboard onbruikbaar wordt. Ik heb er helaas niet zoveel verstand van, dus ik zou als ik jou was nog eens goed gaan navragen.

Als je het verkeerd doet kan het fataal aflopen en heb je kans dat je moederboard onbruikbaar wordt. Ik heb er helaas niet zoveel verstand van, dus ik zou als ik jou was nog eens goed gaan navragen.

ok dan denk ik dat ik hem zelf niet ga updaten

ik denk dat ik het mycom laat doen. hun hebben er meer verstand van dan ik

:):thumb::p:DBEDANKT VOOR ALLE TIPS:):thumb::p:

ik denk niet dat je bios updaten veel zal uit maken (ook al heb ik het zelf gezegt), als je niet goed weet hoe het moet zou ik het niet doen als k jou was, het is wel bijna altijd het beste om de nieuwste software versie en drivers van alles te hebben daarom zei ik het

ik ga hem ook niet update

in iedergeval bedankt voor de hulp

PS nieuwe tips zijn altijd welkom

als hij vaak vastloopt, dan meot je de pc terugbrengen naar mycom.
Garantie, weet je wel :)

ja/nee :(

ik heb alleen garantie op de hardware niet op de software
ik denk dat het aan de software ligt dus terugbrengen is ook geen optie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan