Quad-Core voor Socket AM2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordidroj

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Hallo forumleden,

Deze PC heb ik al een aantal jaar en het wordt eens tijd om m'n pc eens even te gaan updaten. Het probleem is alleen dat ik socket AM2 op mijn moederbord heb. Ik heb nu een AMD Athlon 64 X2 processor en zou hem graag willen updaten naar een quad-core met op z'n minst 3.0 GHz.

Bestaat er een processor die op socket AM2 past met deze specs?

Groet,
Jordi

De processoren die ik vind, hebben minimaal een AM2+ / AM3 bord nodig .. Kun je niet beter ergens een upgrade set voor je PC aanschaffen o.i.d. !?

Jah ik denk het wel, maar ik wide gewoon weten of er een quad-core voor socket AM2 bestaa. Nja, blijkbaar niet dus..

Groet,
Jordi

Ik heb een AM2 moederbord in mijn 2e computer zitten. Dit is een Asus Crosshair, een van de duurdere/uitgebreidere borden uit het AM2 tijdperk. En hier gaat maximaal een Athlon II X4 640 op volgens mij (vorige eigenaar, oud klasgenoot van me, heeft er een Athlon II X4 620 op gehad). Of het mogelijk is met bijvoorbeeld jou AM2 bord (welk merk/model?) is afhankelijk van wat voor bord het is, en of er een BIOS te krijgen is die dit ondersteunt ;)

Maar zoals Ph3ak zegt, is het misschien een beter idee om een nieuw moederbord/cpu/geheugen setje aan te schaffen ;) Een ouder moederbord zal nooit het beste uit een nieuwe processor halen, meestal door dat bussnelheden van het bord te laag zijn om het beste uit de processor te halen (heet bij AMD volgens mij HyperTransport ofzo)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan