Quad Q6600 of dual core e8400?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
zoals je in mijn vraag hierboven kan lezen wil ik graag weten welke beter en sneller is voor games volgensmij was het de Q6600 maar de E8400 is nieuwer
dus welke is nou sneller en waar ik ook lang mee kan doen

De Intel Core2 Quad? Deze is wel sneller. Nieuwer betekend niet altijd beter.

ik heb ergens gelezen dat de q6600 meer voor beeldberwekings software was bedoelt. maar oook weer goed werkte voor games

oke:thumb: bedankt voor de snelle reactie's ik was ook van plan om te een beetje te beginnen met games maken en foto's bewerken enzo

Laatst bewerkt:
bedankt zou Asus P5B-VM DO dan een goed moederbord zijn daarvoor?
en misschien een stomme vraag maar hoe breng ik het koelpasta aan moet het op de processor of over een klepje of op de koeling? en hoeveel moet erop

Laatst bewerkt:
Welk moederbord is op zich weer een vraag apart.

Dit is geen absoluut geen slecht moederbord, maar meer bedoeld voor multimedia gebruik.
Nieuwere processors kunnen er niet op (wel de q6600 hoor), daar de FSB beperkt is tot 1066.
Ook de onboard video is nutteloos voor gamen.
Niet echt een gamersbord.

met de p5k pro zit je meer in de richting maar wel wat duurder (€119). De p5k E wifi, is nog wat beter.
Ook de geheugen timings zijn beter van deze borden.
Ook kiunnen de borden crossfire aan, twee (ATI) videokaarten gecombineerd.
Da's mooi, maar misschien ook een nadeel als je juist nvidea kaarten wil gebruiken (SLI)
Die kan je nl niet met z'n tweeen kwijt.

Voor het echte werk wil je misschien wel het snellere ddr3, maar dan kom je in andere prijsklasse.
Wat beterft de koelpasta. Dun en weinig. En uitsmeren met bv een creditcard
het spul is trouwens behoorlijk giftig.
Meer uitleg.

is er ook een bord die een onboard videokaart heeft want ik wil de kosten eerst beetje beperken:o

Asus P5E-VM DO zou dat bordje beter zijn? die heeft fsb van 1333 en onboard videokaart:P wel een wat slechtere videokaart maar kan ik gta san andreas toch wel lekker op spelen?
of zou ik dan nog beter de Asus P5K-VM kunnen kopen?

Laatst bewerkt:
Huh? Leg eens uit, dat is voor het eerst dat ik dat hoor.

Ik heb even een makkelijke term gebruikt maar ik bedoel dat de geheugenbus 1066 mhz is en bij het andere bord 800mhz.
De timings van het geheugen zitten natuurlijk in het spd van de geheugen chips zelf..

ik wil geen nieuwe topic maken dus doe het ook hier maar in maar klopt het dat bij de meeste moederborden een slot verloren gaat als je er een videokaart inzet zoals 8800 gts die neemt 2 dingen in beslag dus zou een pci niet kunnen worden gebruikt

ik wil geen nieuwe topic maken dus doe het ook hier maar in maar klopt het dat bij de meeste moederborden een slot verloren gaat als je er een videokaart inzet zoals 8800 gts die neemt 2 dingen in beslag dus zou een pci niet kunnen worden gebruikt

ik zou toch maar even een nieuw topic openen.. wel zo netjes

maar als ik alleen het games zou spelen zou ik dan met de dual core e8400 meer dan voldoende hebben? wat die is toch op bepaalde plekken sneller?

maar als ik alleen het games zou spelen zou ik dan met de dual core e8400 meer dan voldoende hebben? wat die is toch op bepaalde plekken sneller?

Ach... zit helemaal niet op te letten... je was de starter ;)
Voor games is momenteel een hoger geklokte dual core wel aan te raden ipv een lager geklokte quad core ja.

Als jij goed wil spelen dan red je 't niet met alleen een processor ! je moet ook een aparte videokaart hebben. Dus geen ONBOARD troep :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan