quad sli of gewoon sli

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwamd

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
wat zal beter werken

een geforce 7950gx2 quad sli.
of 8800gtx in sli
of 8800ultra in sli

tja, quad-sli?
ik zou persoonlijk voor 2x de 8800 ultra nemen, heb je DX 10 en shader model 4.0.

maar 4x de 7950 heeft denk ik wel wat meer performance, maar als je de games wilt spelen.

maar voor de 8800ultra :

let wel op dat je voor 2 van die kaarten minimaal (de goekoopste is 600 euro, die ik heb gezien) 1200 euro kwijt bent.

Maarja, als je het geld hebt, ga dan gelijk voor deze: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXNI1

1500 euro, waarom niet ? Hard-core gaming.

(ik ga er vanuit dat je deze vraag stelt omdat je iets nieuws wilt kopen.)

Laatst bewerkt:
Beetje zonde van het geld, zelfs met 1 kaart heb je veel meer dan nodig is :confused:

het is voor het werk
we gaan een nieuw 3d programma maken die zware eisen aan de kaart stelt.
het gaat vooral om performance.
en het mag ook wel 10000 euro gaan kosten als we maar het beste krijgen.

Hahaha.

Naar mijn weten bestaan er geen videokaarten die 10,000 euro kosten, maar aangezien het budget kan je het maximale kopen natuurlijk.

Maarre, kan je dan niet gelijk een heel nieuw systeem kopen?

een zware videokaar is dan denk ik niet genoeg, voor wat je gaat maken.

ik denk meer aan een supermoederbord, 4 GB van het beste geheugen, een core 2 extreme (quad-core), en als het bestaat (zal nog wel ff kijken) quad sli 8800 Ultra.

Dan zit je wel aan een paar duizend euro denk ik.

edit:: Nee, er zijn op dit moment nog geen quad sli 8800 ultra op de markt, maar ik denk wel dat ze komen.
dus ik zou gaan voor 2x 8800 ultra.
Maar misschien hebben andere mensen daar een hele andere mening over, dus nog ff afwachten :p

Laatst bewerkt:
het is voor het werk
we gaan een nieuw 3d programma maken die zware eisen aan de kaart stelt.
het gaat vooral om performance.
en het mag ook wel 10000 euro gaan kosten als we maar het beste krijgen.

Wat moet je programma gaan doen, vaak hebben 3d programma's wel hoge grafische capaciteiten, maar gaat het in dit geval ook om hoge FPS.

Ik denk dat het belangrijkste is. Gaat je programma heel veel FPS genereren, dan zal je in de game-kaarten sectie moeten zoeken. Gaat je programma heel exact renderen en is de FPS een minder belangrijk iets, dan kan je beter in de professionele renderkaarten gaan zoeken, of in veel meer processorpower.

wat dacht je van een dual quad core
een mobo met twee proc ingangen
en ik doe aan linux
en wil er 8gb in doen

nou we nemen al genoeg met 30fps
ja ik weet het een quad sli met 8800ultras leek mij ook wel geinig

Laatst bewerkt door een moderator:
nou we nemen al genoeg met 30fps
ja ik weet het een quad sli met 8800ultras leek mij ook wel geinig

Dan kan je veel beter richting de Quadro kaarten van Nvidia bijvoorbeeld kijken. Dat zijn echte kaarten voor grafisch werk.

Prijzen varieren van 150 euro tot bijvoorbeeld deze PNY Quadro FX 5500G a 3500 euries :shocked:

De NVIDIA Quadro FX 5500G van PNY Technologies is een ideale oplossing voor toepassingen die ongekende niveaus van realisme of interactieve visualisatie vereisen en gebruik maken van de Frame Lock of Genlock functionaliteit voor de choreografie van film en video omgevingen of visualisatieclusters voor rendering effecten, bij wetenschappelijk of technisch gebruik.

wat dacht je van

2x intel Core 2 Extreme QX6800
4 gig geheugen
4x8800 ultra
zou dat wel passen op het mobo aangezien de 8800 ultra een dikke lange kaart is.

Edit:

Dan kan je veel beter richting de Quadro kaarten van Nvidia bijvoorbeeld kijken. Dat zijn echte kaarten voor grafisch werk.

Prijzen varieren van 150 euro tot bijvoorbeeld deze PNY Quadro FX 5500G a 3500 euries :shocked:

ja dat is natuurlijk nog veel beter maar ondersteunen deze ook sli zodat ik er twee van kan kopen. en aanelkaar doen
of zelfs quad sli

laat maar ik ziet het al
nou dat denk ik dat ik dat doe
en de proc die moet ook erg krachtig zijn
liefst quadcore
een qx6800 leek me goed voor 3d programma's.
of is er nog iets beters.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals jippiejajee al aangaf raad ik ook aan om een quadro kaart van nvidea te nemen (als geld toch geen rol speelt) Deze kaarten zijn speciaal gemaakt voor de grafisch ontwikkelings markt. Nu je zegt voor wat het gaat dienen vind ik eerlijk gezegt een 8000 serie een slechte keuze :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan