Quadcore lui?? (rendert 20 minuten op 25% cpu usage!!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmike

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
hallo mensen!

ik heb een Quadcore (qx6700 box core2extreme) systeem, waar ik op zich tevreden over ben, behalve dat hij grote bewerkingen zoals 3D rendering, photoshop filters en batch verwerking echt letterlijk op een core draait (25% cpu usage).
ik kan zonder meer wel 3 renderingprocessen tegelijk starten, dan draait hij wel op 75% cpu usage... maar telkens een core per proces...

ik had graag dat hij gewoon met volle kracht (op zn minst 75% he...) rekent totdat een tweede proces gestart wordt...
in mijn windows (XP64) kan ik hier geen instelling voor vinden die dit oplost...

wie kan mij verder helpen???
Grtzz...
Madmike

er is nog geen software dat Quadcore ondersteunt .
en xp 64 bit heeft dat ook niet .
vista misschien

de dualcore van een kennis van mij gebruikt wel beide processoren voor het renderen in 3dmax (E6600)

de dualcore van een kennis van mij gebruikt wel beide processoren voor het renderen in 3dmax (E6600)
dan zal dat progg dan wel geoptimaliseerd zijn
voor dual core
en dual core en Quadcore zijn twee verschillende dingen dual is twee quad is vier

Dat zou kunnen, maar waarom gebruikt het programma dan niet 2 van de 4 cores? 3dmax ondersteund dus wel 2 cores. Maar bij 4 cores, zou dat echt aan de software liggen die het moet ondersteunen?

ik wil zelf namelijk ook een quadcore aanschaffen, maar als niets nog quad ondersteund heeft het misschien weinig zin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan