Quattrovox vervangen door Gigaset van Siemens

• Onderwerp starter Onderwerp starter IvanX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Bij een kennis van me ben ik ADSL aan het aanlegggen. En nou zit ik met een probleem. Ik moet een quattrovox III centrale vervangen door een Gigaset van Siemens (een paar telefoons, fax, en een deel voor ADSL dus) het probleem is dat er in die quattrovox een paar kabels uitkomen die ik niet kan plaatsen. Ze komen als telefoonkable uit de muur en splitsen dan op in losse kabeltjes die dan weer op enkele contactjes zitten in de quattrovox.

Ik heb al geprobeerd zonder die kabels te werken, maar dan krijg ik geen verbinding ondanks dat het modem aangeeft dat er gewoon verbinding is.

Iemand een idee wat ik zou moeten doen? Anders ga ik me morgen door de ellende van de helpdesk worstelen.

De quattrovox is een telefoon centrale.
Hier sluit je dus de toestellen en de fax op aan.
Bij de quattro is een gebruiksaanwijzing daar staan netjes de klemmen in vermeld.
Dan weet je ook waar de draadjes voor zijn.
Anders gewoon even naar kpn telefoonwinkel gaan en daar even de handleiding ophalen.
Krijg je voor niks hoor.

Het is geen isdn aansluiting, zowel hoop ik dat die kennis dit aagegeven heeft bij aanvraag van internet.
Als je nou gewoon de inkomende kabel van de kpn eerst splits via de bijgelverde splitter.
Dan kun je aan de ene kant gewoon adsl aansluiten en aan de andere kant gewoon verder gaan met de centrale.

Die Gigaset SX 255 van Siemens is toch echt wel een ISDN set. Voor het gebruik van enkele apparte telefoons een fax.
Vanaf de splitter zit het imm goed met het ADSL gebeuren, dat werkt nu. Maar nu moet ik nog steeds die Quattrovox vervangen door die Gigaset. Als ik de kabel vanuit het NT kastje die naar de Quattro loopt in die Gigacentrale stop werkt het niet. Er zitten nog losse kabels in de Quattro die ik blijkbaar ook moet meenemen. Die kables komen uit een telefooncontactdoos, en uit een kastje wat waarschijnlijk de hoofdaansluiting is. Ze komen wel los uit de muur, dus niet met een stekkrtje.

Het is nu wel geen ADSL-vraag meer dus misschien dat je dit even moet verplaatsen.

Okee, als ik mijn school tijd nog weet, en daar ik er ook nog dagelijks in werk.
Als het goed is komt er uit de muur een kabel, 4 draadjes erin, een aantal kleuren, blauw, rood, geel en grijs.
Als het goed is heb je dus een stekkertje of eraan gemaakt en die in de splitter gestoken en daarna een stekkertje naar de adsl en een stekkertje voor de gigaset.
Meer draadjes zou je niet moeten hebben en ben ik ook nog niet tegen gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan