Hallo allemaal,
Ik heb een vraag.
Ik hen een formulier met wat tekstvelden in de koptekst waar ik de criteria's kan ingeven voor een selectiequerie.
In de details sectie van dat formulier heb ik een subformulier(gegevensblad) waar de selectie resultaten verschijnen.
In die records zitten ook een veld aantal, en een veld opbrengst.
Nu wil ik graag in de voettekst van het hoofdformulier 3 tekstvelden maken waar in veld 1 een totaal komt van het recordveld aantal.
En een veld met het totaal van het recordveld opbrengst.
In het derde veld wil ik dan de gemiddelde opbrengst per eenheid berekenen.
Ik moet dus van de selectie de aantallen in het veld aantal optellen, en het totaal weergeven in het tekstveld in de voettekst van het formulier.
Hoe moet ik dat aanpakken?
Moet er een formule in het tekstveld komen, iets als sum subform veld aantal?
Wil wil mij even op weg helpen?
b.v.b dank
Ik heb een vraag.
Ik hen een formulier met wat tekstvelden in de koptekst waar ik de criteria's kan ingeven voor een selectiequerie.
In de details sectie van dat formulier heb ik een subformulier(gegevensblad) waar de selectie resultaten verschijnen.
In die records zitten ook een veld aantal, en een veld opbrengst.
Nu wil ik graag in de voettekst van het hoofdformulier 3 tekstvelden maken waar in veld 1 een totaal komt van het recordveld aantal.
En een veld met het totaal van het recordveld opbrengst.
In het derde veld wil ik dan de gemiddelde opbrengst per eenheid berekenen.
Ik moet dus van de selectie de aantallen in het veld aantal optellen, en het totaal weergeven in het tekstveld in de voettekst van het formulier.
Hoe moet ik dat aanpakken?
Moet er een formule in het tekstveld komen, iets als sum subform veld aantal?
Wil wil mij even op weg helpen?
b.v.b dank