Queries met verschillende velden in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Vrije Vogel

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hallo helpers,
Na een week stoeien en piekeren, graag jullie hulp.
Ik wil één maandrapport maken (1 maand op verzoek, principe van afgelopen maand, i.v.m. urenverwerking) waarop verschillende gegevens staan, die apart berekend zijn met queries.
Vaste werknemers met overuren en snipperuren.
Verschillende soorten medewerkers (Studenten, zaterdag hulp) met uren en dagen.
Mijn gedachte is om met toevoegqueries een tabel te maken.
Maar de queries hebben enkele verschillende velden. Kan ik bv. een leeg veld in een query maken om dit probleem te teckelen.
M.a.w. hoe los ik dit op??????
Grtz DVV

Waarom zou je een aparte tabel moeten maken? Kun je voor je rapport niet één query maken? Desnoods, als je verschillende tabellen met verschillende velden wilt combineren, maak je van die losse queries één Union query. En die gebruik je dan voor je rapport.

Hi Octafish,
Bedankt voor je snelle reactie.
De gegevens komen in principe uit dezelfde basistabel.
Maar er zijn 5 groepen werknemers, waarbij een 3-tal manieren van uurverwerking plaatsvindt.
Bij de vaste werknemers wil men de overuren, chemische bestrijdingsuren en de opgenomen snipperuren zien.
Bij de overigen het aantal gewerkte uren en het aantal gewerkte dagen.
Dit per gevraagde maand en per groep werknemers, maar alles in een rapport (het liefst natuurlijk op 1 pagina).
Wat jij voorstelt gebruik ik bij de normale reporting, maar dit vindt ik iets lastiger.
Misschien geeft dit wat meer duidelijkheid.
Grtz DVV

Als je verschillende gegevensbronnen hebt, zoals verschillende (aantallen) velden, dan moet ik nog zien dat je dat al in één rapport kunt onderbrengen. Niet alleen reageert een rapport heel vervelend als het aantal velden niet overeenkomt, met andere veldnamen kom je ook nog eens extra in de problemen. De vraag is waarom je dat zou willen. Een rapport dien je het beste met één consistente gegevensbron. Lukt dat niet, dan maak je beter losse verschillende rapporten. Is er van de verschillende gegevensbronnen wèl één gegevensbron te maken, omdat je in principe in elk veld van het rapport hetzelfde soort gegeven staan, dan kun je dus ook een UNION query maken voor het rapport. Veel meer smaken zou ik niet overwegen.... Tenzij je graag in VBA programmeert, en het rapport dynamisch opbouwt.

Hallo Michel.
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens kijken, wat de beste oplosasing is.
Ben ik eruit, dan laat ik het weten, zodat anderen er mogelijk hun voordeel mee kunnen doen.
Grtz Matt

Even een tussenstand. (lijkt wel voetbal)
Na heel wat gestoei heb ik de informatie op 1 rapport staan.
Zodra ik de wijziging helemaal gereed heb, zal ik deze melden, zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan