Volgende case (de leek die ik ben, heeft al veel bereikt met jullie hulp, maar toch willen we meer… )
Databank vol met gegevens van patiënten, opgedeeld in verschillende tabellen en tevens heb ik verschillende formulieren ontwikkeld om de gegevens op een specifieke manier weer te geven. Bijv per type ziekte, per type behandeling, per type nevenwerking etc.
De gebruiker kan op het zoekscherm kiezen op welke basis hij wil zoeken.
Hij heeft volgende keuzes:
De formulieren openen mooi aan de hand van volgende code :
De query is als volgt opgesteld (voorbeeld voor zoeken type ziekte)
De andere query (vb: type behandeling) is op dezelfde manier opgesteld.
Nu zou ik het formulier en vooral de queries graag zo ontwerpen, dat de gebruiker meerdere opties heeft. Hiermee bedoel ik dat ze bijv niet alleen op type ziekte kunnen zoeken, maar ook op type behandeling (dus bijv: ik wil alle patiënten met GRIEP én die behandeld zijn met PARACETAMOL. Nu kunnen ze enkel kiezen op GRIEP of PARACETAMOL
Ik weet dat dit een hele opgave is, maar misschien dat toch iemand de tijd kan nemen om me hier op weg te zetten? Misschien zie ik het ook gewoon te ingewikkeld?
Dank alvast!
Databank vol met gegevens van patiënten, opgedeeld in verschillende tabellen en tevens heb ik verschillende formulieren ontwikkeld om de gegevens op een specifieke manier weer te geven. Bijv per type ziekte, per type behandeling, per type nevenwerking etc.
De gebruiker kan op het zoekscherm kiezen op welke basis hij wil zoeken.
Hij heeft volgende keuzes:
- op naam van patiënt
- op type ziekte
- op type behandeling
- op type complicatie
- op type aandoening
De formulieren openen mooi aan de hand van volgende code :
Code:
Private Sub cmdZoeken_Click()
If keuzeBehandeling = True Then
DoCmd.OpenForm "F_TonenBehandeling"
Me.Form.Visible = False
'' DoCmd.Close acForm, "F_Zoeken"
ElseIf keuzeIBD = True Then
DoCmd.OpenForm "F_TonenIBD"
Me.Form.Visible = False
'' DoCmd.Close acForm, "F_Zoeken"
ElseIf keuzePatient = True Then
DoCmd.OpenForm "F_TonenPatient"
Me.Form.Visible = False
'' DoCmd.Close acForm, "F_Zoeken"
ElseIf keuzeAndere = True Then
If CheckComplicaties = True Then
DoCmd.OpenForm "F_TonenComplicaties"
Me.Form.Visible = False
'' Docmd.Close acForm, "F_Zoeken"
ElseIf checkEIA = True Then
DoCmd.OpenForm "F_TonenEIAandoeningen"
Me.Form.Visible = False
'' Docmd.Close acForm, "F_Zoeken"
'' End if
End If
Else
MsgBox "Vul een zoekcriterium in aub", vbInformation, "Oeps!"
Exit Sub
End If
End Sub
De query is als volgt opgesteld (voorbeeld voor zoeken type ziekte)
Code:
SELECT GegevensIBD.[Type IBD]
FROM GegevensIBD
GROUP BY GegevensIBD.[Type IBD]
HAVING (((GegevensIBD.[Type IBD]) Like [forms]![F_Zoeken].[zoekIBD] & "*"))
ORDER BY GegevensIBD.[Type IBD];
De andere query (vb: type behandeling) is op dezelfde manier opgesteld.
Nu zou ik het formulier en vooral de queries graag zo ontwerpen, dat de gebruiker meerdere opties heeft. Hiermee bedoel ik dat ze bijv niet alleen op type ziekte kunnen zoeken, maar ook op type behandeling (dus bijv: ik wil alle patiënten met GRIEP én die behandeld zijn met PARACETAMOL. Nu kunnen ze enkel kiezen op GRIEP of PARACETAMOL
Ik weet dat dit een hele opgave is, maar misschien dat toch iemand de tijd kan nemen om me hier op weg te zetten? Misschien zie ik het ook gewoon te ingewikkeld?
Dank alvast!