Query? Access

• Onderwerp starter Onderwerp starter QsT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

QsT

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van query's om informatie op te vragen.
Hier kom ik niet helemaal uit en vandaar dat ik even hulp vraag.
Ik denk dat het bijna niet in 1 keer is uit te leggen wat het probleem is, dus als je iets niet snapt aan mijn vraag, graag even reageren.

Zie bijgevoegde bijlage ->

De bedoeling is dat ik via img1 rgl de inhoud te zien krijg van Veld7.
Dus hij moet gaan kijken in tbl_image_procedure:
Image nummer 500 regel 1-94 en dan al die velden weergeven van instructie.
die 1-94 haalt hij van de gegevens uit dbo_report -> img1 rgl 500-0.94

Is dit mogelijk?

nogmaals ik vond t heel lastig om de situatie even kort te beschrijven vandaar dat het niet helemaal duidelijk kan zijn, vraag gerust!

alvast bedankt!

Bijlagen

Hoe zijn de tabellen aan elkaar gekoppeld? Ik zie zo gauw geen overeenkomend sleutelveld. En in de tabel tbl_image_procedure zie ik een heel vervelend record dat er volgens mij niet in thuis hoort (record 1).

Octafish

ik hoopte al dat je zou reageren :thumb:

Er is geen relatie tussen de tabbellen maar wel dat er wel een gedeelte van een cel overeen komt. image-img1 rgl.

Maar k snap niet wat je met dat verkeerde record bedoeld? Dat zijn de kolomkoppen.

Bedankt dat je met me mee wilt denken

Edit: ik kan dingen aanpassen (in de records) als het met de huidige situatie niet werkt.

Laatst bewerkt:
Als je naar RecordID 1 kijkt, dan zie je een rij met tekstgevens die inderdaad fungeert als kolomkopomschrijving. Maar het zijn niet de kolomkoppen, want die staan er boven. De kolom Datum bijvoorbeeld heeft bij ID 1 de tekst Datum, en ID2 heeft de waarde 01-01-2001. Doordat je in die kolom tekst hebt staan (ID1) is de kolominstelling TEKST, en geen Datum/Tijd, wat inhoudt dat je dus nooit (rechtstreekse) datumberekeningen kunt maken op die kolom. Zowiezo is het niet nodig om een extra rij te hebben als kolomkop...
Kolom Veld5 overigens heeft als omschrijving Actief. Dus ik neem aan, dat de kolomkop eigenlijk Actief zou moeten zijn. Dat moet je dus nog in je tabel aanpassen. Het Record met ID 1 moet dus eigenlijk weg, dan kun je de veldinstellingen in orde maken.
Maar hoe wil je van 500-0.94 kunnen opzoeken in Tbl_Image_Procedure? Veld Image bevat het getal 500, maar ik zie <0.94> niet terug in een kolom.

Oke, ik heb de kolomkoppen aangepast.

Is het mogelijk om te zeggen 500-0 is de image en wat achter de punt komt is het record in veld6 (update op regel)?

Edit: Ik heb in tbl_image_procedure image 500 vervangen door 500-0

Je kan in een query de waarden van twee velden combineren, eventueel ook met tekst erbij als dat nodig is. Bijvoorbeeld:
[Veld1] & "-0" & (Mid([Veld2];Instr(1;[Veld2];".")+1;Len([Veld2])-Instr(1;[Veld2];".")))
waarbij Veld1 dan 500 is, en veld 2 1.95. Het resultaat: 500-0.95

Als ik het goed heb begrepen wil je op deze manier een sleutelveld genereren om de afbeeldingen uit een andere tabel te kunnen koppelen. De formule moet je dus in een nieuwe query zetten, samen met de andere gegevens die je later nodig hebt. De query sla je vervolgens op, en gebruik je als bron, samen met de andere tabel, waarbij je het nieuwe veld koppelt aan het sleutelveld uit de andere tabel. Aangezien het hier om een tekstveld gaat, zou dat probleemloos moeten kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan