Query afhankelijk van invulveld met keuzevak

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyhermans

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
hey allemaal,

ik heb nog 1 vraagje.

ik wil een overzicht maken van ipads en dan niet zomaar een overzicht.

ik wil het overzich zo maken dat je eerst kunt kiezen :

• uitgeleend

• niet uitgeleend

en vervolgens daarvan word een raport aan gemaakt van de uitgeleende of niet uitgeleende ipads.
in de ipad tabel is er een vinkje ja/nee dit als hij uitgeleend is of niet.

weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Met vriendelijke groet,

Leroy Hermans

Maak een formulier met selectielijsten/selectievakjes, bijvoorbeeld Keuzelijsten met invoervak voor opbjecttypes. Gebruik die keuzelijsten en selectievakjes in je query als criterium.

hey ik heb nu de query's gemaakt,
en tot mijn grote verbazing ook weer wat geleerd... ik wist niet dat je in de criteria van querie's ook vb.net kon gebruiken. ofja soort vb.net.

bij uitleen = ja (het selectie vak veld =true)
bij uitleen = nee (het selectie vak veld =false)

en hij geeft het prefect weer nu kan ik van deze querie's rapporten maken en deze laten zien dmv de keuze die je maakt in het invoervak met keuze veld.

mijn vraag is hoe geeft ik aan dat als ik niet uitgeleend selecteer hij me het rapport moet laten zien van qUitleen_nee
en natuurlijk ook andersom als ik selecteer uitgeleend hij me het rapport van de querie qUitleen_ja laat zien.

Met vriendelijke groet,

Leroy Hermans

Beste mensen,

ik heb het al uitgevonden hoe ik dit voor elkaar heb moeten krijgen. bedankt wederom voor je hulp octafish. was dezekeer de toelichting beter?

Met vriendelijke groet,

Leroy Hermans

We gaan de goeie kant op :D

hahaha dat hoop ik tog,

ben druk bezig met access dit omdat ik het op een later tijdstip miss wil gaan combineren met vb.net.

maar dan moet ik wel eerst de basis van access onder de knie hebben. vb.net lukt al aardig :D

ik zal regelmatig op dut forum aan wezig zijn vanwege de goede snelle support!!! ook zal ik andere proberen te helpen met de kennis die ik opdoe met het knutselen in access.

groet,

Leroy Hermans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan