Query between formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeo

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Ik heb een query met een parameter. Deze parameter wordt in een formulier ingevuld en daarna krijg je een Print Preview van het rapport.

Parameter
Between [Forms].[frmrapdatum].[begindatum] And [Forms].[frmrapdatum].[einddatum]

Nu gaat het volgende niet goed.
Stel ik wel een rapport uitdraai van de periode 01-06-2006 t/m 30-06-2006.

Ik krijg dan alle gegevens netjes te zien maar tot 29-06-2006. Ik moet dus altijd 1 dag verder opgeven. Vul ik in 01-06-2006 t/m 01-07-2006 dan krijg ik alles tot de 30ste te zien.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat access ook de records van 30-06-2006 laat zien als de einddatum 30-06-2006 is.

Ipv. uw parameter Between [Forms].[frmrapdatum].[begindatum] And [Forms].[frmrapdatum].[einddatum]

Zet >=[Forms].[frmrapdatum].[begindatum] AND <=[Forms].[frmrapdatum].[einddatum]

Zo moet het lukken.

Ik zag je expressie en dacht ja deze moet werken maar helaas. Ook met deze expressie krijg ik hetzelfde resultaat:(

De meeste problemen waar ik met het bereken van uren, 24 uur of meer, werden veroozaakt door de Date & Time Picker in Access.

Deze gebruikte ik op mijn formulieren om op eenvoudige wijze een datum te kunnen kiezen. Het probleem was dat in het veld niet alleen een Datum wordt geplaatst maar ook een tijd.

Hierdoor ontstonden diverse rekenfouten.

Door een ander lid LODE werd ik hierop gewezen en gaf een alternatief als kalender.

www.glump.net/content/accessdatepicker

Na aanpassing van mijn formulieren met de nieuwe Kalender waren ineens al mijn reken problemen verholpen en werkte de datum selectie in de query ook goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan