Query bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

laarimda

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Goededag,

Ik heb een kolom met als resultaat ja/nee (weergave besturingselement = selectievakje)

Nu zou ik graag willen dat voordat de query geopend word er een vraag komt "Wilt u alleen "ja"zien of "nee" met als resultaat dat de kolom uiteraard alleen dit resultaat laat zien.

Misschien dat iemand mij op weg kan helpen hiermee.

Mvg Edwin

Daarvoor maak je een Parameter in de query. In de regel Criteria van het Ja/Nee veld typ je: [Typ Ja of Nee].
Het beste kun je de parameter ook nog vastleggen in de query: kies <Query>, <Parameters> en typ bij Parameter dezelfde omschrijving als die je voor de tekst tussen de rechte haken gebruikt. Kies vervolgens het Gegevenstype Ja/Nee.
Nu wordt voordat de query wordt uitgevoerd eerst de vraag gesteld. Je kunt overigens bij een Ja/Nee veld de waarden Ja, Waar, -1 gebruiken voor Ja, en Nee, False en 0 voor Nee.

Bijlagen

• Parameter.jpg
    Parameter.jpg
    13,9 KB · Weergaven: 26
Thanx...werkt als een speer.

Alleen, als ik deze vraag wil negeren, en gewoon de gehele query wil zien? Op deze manier is het of..of.

Mvg Edwin

Je kunt de query uitbreiden met een OR achter de parametervraag. Maar het wordt een beetje lastiger, omdat elke aanpassing die je doet vast in je query komt te staan. Dus als je er een parameter bijmaakt, bijvoorbeeld zoiets: "[Typ Ja of Nee] Or [Typ Nee]" dan krijg je vervolgens altijd twee vragen bij het starten. In dit voorbeeld kun je overigens in beide vragen Ja, Nee, Waar en Niet waar intypen; de vraag heeft niets met het antwoord van doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan