Query Criteria Combobox

• Onderwerp starter Onderwerp starter jog
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jog

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
hallo allemaal,

in een queryontwerp heb ik in het veld Criteria [Welke Naam ?] gezet om een naam in te geven, hetzelfde voor voornaam.

Is het mogelijk dit met een dropdown lijst (combobox) te doen, zodanig dat alle namen gegenereerd uit een andere query tevoorschijn komen?

dank bij voorbaat

Ja, dat is zelfs vrij simpel. Vervang je criterium door een verwijzing naar het formulier object. Voor de juiste syntax kun je dat het beste doen via de knop <Opbouwen>. Dan selecteer je het formulier, en dubbelklik je op de keuzelijst die je wilt gebruiken. Je krijgt dan iets als:
Code:
Forms![Formulier]![cboCategorie]

Hoi Michel,

alweer bedankt voor de snelle reactie, maar ik raak er niet uit.

qryA zoekt gegevens uit tblB, welke vervolgens in een rapport worden weergegeven.

Is het nu mogelijk om qryB te maken met in de criteria i.p.v. input [Welke Naam?] een lijst met alle namen gegenereerd door qryA om een ander rapport te maken?

Ik snap het niet helemaal; je wilt een aparte query maken die een lijst maakt die je dan wilt gebruiken om qryA te filteren? En wat staat er dan in qryB? Normaal gesproken gebruik je ofwel een subquery in qryA, of voeg je qryB toe aan qryA en koppel je de twee aan elkaar.

Hopelijk brengt bijgevoegde foto wat meer duidelijkheid.

Bij het uitvoeren moet ik eerst de naam ingeven en nadien de voornaam. Hierbij is moet de schrijfwijze uiteraard exact dezelfde zijn.
Ik zou graag bij het uitvoeren van de query i.p.v. de naam manueel in te voeren dit doen a.d.h.v. een dropdown menu welk enkel de namen weergeeft van personen die een instrument in bruikleen hebben.
Het werkt nu wel zoals het hoort, het is enkel om mijn kennis van access wat op te schroeven :)

Voorbeeldje.jpg

Dan raad ik je de cursus aan. Staat dit soort onderwerpen ook uitgebreid in :)
Overigens snap ik nog steeds niet wat je wilt met die tweede query. Maar de techniek van filteren is dus in beginsel precies het zelfde. En zoals ik eerder heb uitgelegd: gebruik de functie <Opbouwen> als je geen fouten wilt maken met de syntax.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan