Query & Datum van vandaag

Status
Niet open voor verdere reacties.
graag wat extra info

Mag ik vragen waarom je kiest voor de keuzelijst en niet voor een standaard doorlopend formulier ?

Het werken met de keuzelijst geeft inderdaad extra moeilijkheden met de selectie. Indien je dit in een doorlopend formulier zou zetten selecteerd hij spontaan de eerste record.

Verder begrijp ik absoluut niet waarom dit vol met VBA zit zelfs voor eenvoudige selecties zoals het seizoen.

Je VBA code is niet alleen (voor dit formulier) totaal overbodig, maar ook enorm complex en de ene procedure stuurt contrasterende opdrachten aan de andere.

In bijlage een uitgewerkt voorbeeld frmwedstrijden 3, met 2 filters, op seizoen en op datum ( standaard deze van vandaag ), maar waar je evengoed een andere datum kan intypen of een ander seizoen kan kiezen.

Hij selecteert spontaan de eerste record, de eerstvolgende wedstrijd.

nu goed ?
PS: Voor te testen heb ik wel enkele datums in je databank veranderd

Laatst bewerkt:
Nou Ilse, bedankt voor je moeite, maar het is nog steeds niet zoals ik het bedoel.

Ik wel dus alle wedstrijden die inhet database zitten blijven zien en ik wil dan de dichtsbijzijnde wedstrijd geselcteerd hebben.

Dus terug naar mijn voorbeeld:
Ik wil wedstrijdnummer 1 t/m 200 zien en ik wil dan wedstrijdnummer 101 geselcteerd hebben.

Aschwin :confused: :confused:

je vroeg laatst waarom ik geen doorlopend formulier gebruik, wel ik vind het absoluut niet practisch want ik wil snel dingen kunnen opzoeken en snel veranderen.
In een doorlopend formulier vind it dat erg lasting te maken.

een keuzelijst is daarentegen naar mijn idee makkelijker, alleen het adresseren van het individuele record om te selcteren is moeilijk zoals je ziet in mijn vraagstelling :((

Ik ben er eindelijk uit.

Het is dus wel mogelijk, maar het moet via een kleine omweg.

1) Ik heb dus een nieuwe query gemaakt waarin in selecteer wanneer een wedstrijd >= Date (). Hierdoor krijg ik dus een wedstrijdnummer

2) Deze query komt nu in een Keuzelijst [lstVandaag] die niet zichtbaar op het scherm word gezet.

3) Als het formulier geladen wordt voer ik de volgende code uit:
If Me.lstVandaag.ListCount > -1 Then
'Ja er zijn wedstrijden na vandaag --> selecteer de eerste wedstrijd na vandaag
Me.lstWedstrijd.Value = Me.lstVandaag.ItemData(0)
Else
'Nee er zijn geen wedstrijden --> selecteer de eerste in de lijst
Me.LstWedstrijd.Value = 0
End If

:thumb: :cool: :D :) :D :cool: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan