Beste forumleden
De bedoeling is dat ik een kruistabelquery exporteer naar een externe map.
Indien deze map niet bestaat moet ze eerst aangemaakt worden. (tot hier lukt het) maar blijkbaar slaag ik er niet om de query te exporteren (deze moet na de export ook direct geopend worden. Dit lijkt mij wel te lukken met een rapport (al zit in deze vba code niet de creatie van de map in , dus mss zit daar de fout??)
Dit is wat ik al geprobeerd heb maar geen van beiden werkt ( de export niet en de outputto ook niet , al gebruik ik deze laatste wel om mijn rapport te exporteren en dit opent dan direct (heeft mijn voorkeur)
heeft iemand een idee waar mijn fouten zitten?? (ben maar een leek in VBA)
Private Sub Knop34_Click()
dank voor de hulp,
Rik
De bedoeling is dat ik een kruistabelquery exporteer naar een externe map.
Indien deze map niet bestaat moet ze eerst aangemaakt worden. (tot hier lukt het) maar blijkbaar slaag ik er niet om de query te exporteren (deze moet na de export ook direct geopend worden. Dit lijkt mij wel te lukken met een rapport (al zit in deze vba code niet de creatie van de map in , dus mss zit daar de fout??)
Dit is wat ik al geprobeerd heb maar geen van beiden werkt ( de export niet en de outputto ook niet , al gebruik ik deze laatste wel om mijn rapport te exporteren en dit opent dan direct (heeft mijn voorkeur)
heeft iemand een idee waar mijn fouten zitten?? (ben maar een leek in VBA)
Code:
Dim sPad As String
Dim strquery As String
Dim strquery1 As String
strquery = "qryH_Niveaulezen2"
strquery1 = "qryH_Niveaulezen_Kruistabel3"
On Error Resume Next
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.DeleteObject acTable, "Niveaulezen"
DoCmd.OpenQuery strquery, , acEdit
sPad = "C:\Alle_Statistieken"
If Dir(sPad, vbDirectory) = "" Then MkDir sPad
ChDir (sPad)
DoCmd.OutputTo acOutputQuery, "strquery1", acSpreadsheetTypeExcel9, "C:\Alle_statistieken\Niveaulezen3.xls", True, , , acExportQualityPrint
'DoCmd.TransferSpreadsheet , acExport, acSpreadsheetTypeExcel9, "strquery1", "C:\Alle_statistieken\Niveaulezen3.xls"
DoCmd.SetWarnings True
End Sub
Rik