Query - Facturen in een maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerry Deladik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Hallo,

Ik heb een factuursysteempje opgezet. Iedere factuur heeft hierin uiteraard de datum waarop hij gegenereert is. Nu wil ik graag een rapport draaien van een bepaalde maand. Dit kan ik zonder problemen door op te geven wat de eerste dag van de maand is en wat de laatste. Dit vind ik echter nogal omslachtig.

Kan ik de grbuiker gewoon laten ïnvoeren "November 2006" en dat dan alle facturen van die maand weergegeven worden? Of zit ik aan die twee exacte datums vast?

Je kunt gebruik maken van een aantal ingebouwd functies van access in de query waarmee je je gegevens ophaald.

Gebruik in dit geval:

WHERE Month(JouwDatum) = <de maand> AND Year(JouwDatum) = <het jaar>

Ik zie dit in de SQL view, maar krijg een syntax error (missing operator).
Zoals je ziet ben ik eerst alleen met jaar begonnen, maar zelfs dat lukt mij niet. Ideeen?

SELECT Facturen.Factuurnr, Facturen.Klantnr, Klant_info.Kl_Achternaam, Klant_info.Vtw_Achternaam, Klant_info.Bezoekadres_plaats, Facturen.Datum, Sum(Factuurregels!Aantl*Factuurregels!Eenheidsprijs) AS Prijs
FROM Klant_info INNER JOIN (Facturen INNER JOIN Factuurregels ON Facturen.Factuurnr = Factuurregels.Factuurnr) ON Klant_info.Klantnr = Facturen.Klantnr
GROUP BY Facturen.Factuurnr, Facturen.Klantnr, Klant_info.Kl_Achternaam, Klant_info.Vtw_Achternaam, Klant_info.Bezoekadres_plaats, Facturen.Datum
WHERE (((Facturen.Datum)=YEAR(2006)))

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan