Query/Formulier met Hyperlink naar ander formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systeempje

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Berichten
149
Beste,

Ik heb een formulier met werkbonnen met het veld bonnummer.
Nu heb ik een query met ook dit veld. Kan ik in de query de bonnummers een link geven, zodat als je op de link klik (=bonnummer) het formulier opent?

Alvast bedankt
 
Dat zal niet gaan op basis van een query. Maar dat hoeft ook niet; als je gebruik wilt maken van de gegevensweergave van de query kun je een formulier maken met de wizard op basis van de query, met als optie <Autoformulier:Gegevensweergave>. Je formulier ziet er dan net zo uit, dus de gebruiker zal het verschil niet zien. In het Ontwerpscherm van het formulier zet je dan acties op (bijvoorbeeld) de gebeurtenis <Dubbelklikken> van het veld Bonnummer, waarmee je het formulier opent met het betreffende record.
 
Oke,

Maar ik kan wel een formulier maken op basis van een query, maar de optie <Autoformulier:Gegevensweergave> zie ik niet......
Daarnaast is het wel gelukt... ff tekst blauw maken en onderstrepen en het is net echt.....

Hieronder mijn Macro

Code:
Macro bij dubbelklik:
Voorwaarden: IsNull([OpdrachtID]) 
Actie: Pieptoon

Not IsNull([OpdrachtID])
Actie: Formulier invoeren
Argumenten: Werkbonnen invoeren; Formulier; ; ="[opdrachtID]=" & [OpdrachtID]; ; Standaard

Echter de Where voorwaarden snap ik niet kan iemand mij deze verwoorden: ="[opdrachtID]=" & [OpdrachtID]
In Noordenwind gebruiken ze bijvoorbeeld weer deze: ="[Id]=" & [Product-id]
 
Laatst bewerkt:
Als je een query selecteert, en je klikt op de knop van bijgevoegde afbeelding, dan kom je de optie tegen.
Overigens kun je altijd een snelrapport maken, en dan bij <Standaardweergave> de optie <Gegevensblad> selecteren, dan bereik je hetzelfde.
 

Bijlagen

  • Wizard Autorapport.jpg
    Wizard Autorapport.jpg
    51,4 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan