Query geeft alle velden ipv de geselecteerde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjorsman

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Volgens mij doe ik iets basaals fout, maar als ik een query uitvoer dan krijg ik altijd alle kolommen uit de tabel terug ipv alleen de geselecteerde kolommen. Zit me er helemaal op blind te staren, maar snap niet wat er misgaat.

Het gaat om een database met 3 tabellen die via 2 join-tabellen gekoppeld zijn (many-to-many relatie).

Zonder de SQL van de query te zien kunnen we er weinig van zeggen. Behalve dat je wellicht het * hebt toegevoegd aan je queryraster.

SELECT * FROM tabelnaam; == geeft alle kolommen terug
SELECT naam FROM tabelnaam; = alleen kolom naam.

Denk dat je dit bedoeld, maar zoals OctaFish al zegt.
Lastig te beantwoorden zonder query.

Soms heb je maar klein zetje nodig... In de SQL is inderdaad een * te zien bij de velden. In de ontwerpweergave heb ik echter geen * toegevoegd, dus ik vind het wel bijzonder hoe die er in de SQL dan wel komt (of is dat standaard?). Ik ben na 15 jaar weer eens met een Access project begonnen, dus ik ben nogal roestig...
Query.png

Je krijgt het * er 'gratis' bij als je in de opties hebt aangevinkt dat alle velden moeten worden weergegeven in queries. Daar zou je nog naar kunnen kijken.

Dat was het inderdaad. Vinkje uitgezet in de opties en nu krijg ik gewoon de kolommen die ik selecteer :D

Super bedankt voor deze snelle hulp!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan